Таблица | Карточка | RUSMARC | |
Разрешенные действия: –
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Группа: Анонимные пользователи Сеть: Интернет |
Аннотация
Целью работы является исследование британского опыта построения национального брендинга для повышения конкурентоспособности страны, а также предложение решений по национальному брендингу для развивающихся стран на основе опыта Великобритании. Были решены следующие задачи: - рассмотреть сущность, индексы оценки и примеры использования национального брендинга как инструмента повышения конкурентоспособности; - проанализировать особенности применения Великобританией национального брендинга как инструмента повышения конкурентоспособности в сферах экспорта товаров и услуг, туризма и др.; - дать рекомендации по использованию национального брендинга как инструмента повышения конкурентоспособности для развивающихся стран на примере Казахстана. Актуальность темы обусловлена ростом влияния бренда страны на привлекательность для иностранных потребителей импорта товаров и услуг, инвесторов, ТНК, туристов, студентов, мигрантов. Источниками информации выступили научные статьи и монографии на тему национального брендинга, консалтинговые отчеты, статистическая информация, официальные сайты государственных структур Великобритании и международных организаций. При сборе данных, необходимых для выполнения работы, были использованы поисковые системы Trademap, UNCTADstat, GOV.uk, Statista, ResearchGate. Предложены рекомендации по совершенствованию национального брендинга Казахстана на основе британского опыта с целью роста повышения конкурентоспособности страны. Рекомендации также можно применить к другим развивающимся странам, похожим по экономической структуре.
The purpose of the work is to study the British experience in building national branding to increase the countrys competitiveness, as well as to propose national branding solutions for Kazakhstan based on the experience of Great Britain. The following tasks were solved: - consider the essence, assessment indices and examples of the use of national branding as a tool to increase competitiveness; - to analyze the peculiarities of the use of national branding by the UK as a tool to increase competitiveness in the areas of export of goods and services, tourism, etc.; - to give recommendations on the use of national branding as a tool to increase competitiveness for developing countries on the example of Kazakhstan. The relevance of the topic is due to the growing influence of the countrys brand on the attractiveness for foreign consumers of imports of goods and services, investors, TNCs, tourists, students, migrants. The sources of information were scientific articles and monographs on the topic of national branding, consulting reports, statistical information, official websites of UK government agencies and international organizations. When collecting the data necessary to complete the work, the search engines Trademap, UNCTADstat, GOV.uk, Statista, ResearchGate were used. Recommendations are proposed for improving the national branding of Kazakhstan based on the British experience to increase the countrys competitiveness. The recommendations can also be applied to other developing countries with similar economic structures.
Права на использование объекта хранения
Место доступа | Группа пользователей | Действие | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Локальная сеть ИБК СПбПУ | Все |
![]() |
||||
Интернет | Авторизованные пользователи СПбПУ |
![]() |
||||
![]() |
Интернет | Анонимные пользователи |
Оглавление
- INTRODUCTION
- 1. THEORETICAL ASPECTS OF NATIONAL BRANDING
- 1.1 The concept and essence of national branding
- 1.2. National branding indexes
- 1.3. Examples of the use of national branding as a tool for economic development by developed and developing countries
- 1.4. Features of the application of national branding as a tool for economic development
- 2. FEATURES OF THE UK’S NATIONAL BRANDING
- 2.1. Overview of UK economic development
- 2.2. Features of the British export orientation
- 2.3. Largest British TNCs
- 2.4. UK education market
- 2.5. Tourism, festivals and sports events as a national branding tool
- 2.6. Other components of UK national branding
- 2.7. UK National Branding Indices and economic impact of UK national branding
- 3. RECOMMENDATIONS OF USING NATIONAL BRANDING AS A TOOL TO INCREASE GLOBAL COMPETITIVENESS
- 3.1. General Overview of the Main Problems of UK’s National Branding
- 3.2. National branding recommendations for developing countries based on UK experience
- CONCLUSION
- REFERENCES
- INFORMATION ABOUT PARTICIPATION IN SCIENTIFIC WORK
Статистика использования
|
Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0 Подробная статистика |