Details

Title Разработка комплекса мероприятий для выхода предприятия на международный рынок (на примере компании BYD): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_35 «Управление международной организацией (фирмой)»
Creators Чжу Инлун
Scientific adviser Окороков Роман Васильевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects международный рынок; стратегия; внешнеэкономическая деятельность; хозяйственная деятельность; проект; внешняя торговля; мировое хозяйство; international market; strategy; foreign economic activity; economic activity; project; foreign trade; world economy
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-3657
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\33362
Record create date 8/29/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Целью работы является разработка предложений по выходу компании BYD на международный рынок. Работа выполнена на базе материалов отчетностей и финансовых документов компании BYD. Использованные методы: анализ, синтез, аналогия, прямое и косвенное измерение, финансово-экономический анализ, SWOT-анализ, PEST-анализ, прогнозирование, метод графической интерпретации данных. Основные результаты работы: - раскрыто понятие и сущность стратегии выхода на международный рынок; - изучены инструменты выхода на международный рынок; - определены методы анализа целевых международных рынков; - проведен анализ финансово-хозяйственной деятельности компании BYD и существующего рынка, на котором работает компания; - разработаны рекомендации по выходу компании на международный рынок; - проведена оценка эффективности разработанных мероприятий. Область применения результатов ВКР: в деятельности компании BYD для выхода на новые рынки. При работе над ВКР использованы цифровые технологии MS Office. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов.

The aim of the graduate qualification work – Development of proposals for BYD’s entry into the international market. The work has been carried out on the materials of reports and financial documents of company BYD Research methods used: analysis, synthesis, analogy, direct and indirect measurement, financial and economic analysis, SWOT-analysis, PEST-analysis, forecasting, method of graphical interpretation of data. The main results of the graduate qualification work: - the concept and essence of the strategy of entering the international market are revealed; - tools for entering the international market have been studied; - the methods of analysis of the target international markets are defined; - an analysis of the financial and economic activities of BYD and the existing market in which the company operates has been carried out; - recommendations have been developed for the companys entry into the international market; - an assessment of the effectiveness of the developed measures has been carried out. The areas of the graduate qualification work results application:the results of the work can be used by BYD company to enter new markets. Information technologies MS Office were used while working on the graduate qualification work. Conclusions. The objectives of the research work are solved, the goal is achieved, the scope of application of the results is determined.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics