Details

Title Жизнеспособность и самоотношение старшеклассников: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 44.03.02 «Психолого-педагогическое образование» ; образовательная программа 44.03.02_01 «Психология профессиональной деятельности»
Creators Осипов Владимир
Scientific adviser Захаров Константин Павлович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects жизнеспособность; самоотношение; академическая успеваемость; vitality; self-attitude; academic performance
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 44.03.02
Speciality group (FGOS) 440000 - Образование и педагогические науки
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-4639
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\29442
Record create date 7/5/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Работа посвящена изучению жизнеспособности и самоотношения старшеклассников. Исследованы теоретические аспекты изучения понятия жизнеспособности и самоотношения старшеклассников в психологических исследованиях; исследованы жизнеспособность и самоотношение старшеклассников при помощи комплекса диагностических методик. Изучено, что старшеклассники с высокими академическими показателями демонстрируют высокий уровень саморегуляции, эмоциональную стабильность, высокую социальную компетентность, высокую самоуверенность, самообвинение. Старшеклассники с низкими академическими показателями характеризуются позитивным отношением к миру, высокой активностью и инициативой, высокой самоценностью, самопринятием, широким взглядом на причины неудач. Установлены статистически значимые различия между показателями жизнеспособности и самоотношения у старшеклассников с разным уровнем академической успеваемости, а также установлены статистически значимые взаимосвязи между показателями, раскрывающими жизнеспособность и самоотношение старшеклассников.

The work is devoted to the study of vitality and self-attitude of high school students. The theoretical aspects of studying the concept of vitality and self-attitude of high school students in psychological research have been studied; the vitality and selfattitude of high school students were studied using a set of diagnostic techniques. It has been studied that high school students with high academic results demonstrate a high level of self-regulation, emotional stability, high social competence, high self-confidence, and self-blame. High school students with low academic results are characterized by a positive attitude towards the world, high activity, high self-worth, self-acceptance, and a broad view of the causes of failure. Statistically significant differences were established between indicators of vitality and self-attitude among high school students with different levels of academic performance, and statistically significant relationships were established between indicators that reveal vitality and self-attitude of high school students.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics