Детальная информация

Название The use of visual aids to develop students’ speaking skills in EAP settings: выпускная квалификационная работа магистра: направление 44.04.01 «Педагогическое образование» ; образовательная программа 44.04.01_02 «Теория и практика преподавания иностранного языка в высшей школе (международная образовательная программа) / Applied Linguistics and TESOL (International Educational Program)»
Авторы Крылова Дарья Михайловна
Научный руководитель Евтушенко Татьяна Геннадьевна
Организация Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Выходные сведения Санкт-Петербург, 2024
Коллекция Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Тематика English language teaching; oral production; sustained monologue; visual supports; English for academic purposes; mind maps
Тип документа Выпускная квалификационная работа магистра
Тип файла PDF
Язык Русский
Уровень высшего образования Магистратура
Код специальности ФГОС 44.04.01
Группа специальностей ФГОС 440000 - Образование и педагогические науки
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5798
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Дополнительно Новинка
Ключ записи ru\spstu\vkr\33246
Дата создания записи 29.08.2024

Разрешенные действия

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

The work is devoted to the study of the issue of enhancing PhD students’ monologue speech skills using visual supports. The objectives of the study are as follows that were solved in terms of the study: specifying the terms “oral production”, “monologue speech” and systemizing the approaches to developing monologue speech skills; presenting the classification of visual aids and analyzing their usage in EFL settings; identifying the peculiarities of teaching English for academic purposes to PhD students majoring in technical sciences; developing a system of monologue preparation exercises for improving PhD students’ speaking skills using visual supports; evaluating the effectiveness of using the proposed set of exercises in EAP settings. This work showcases the efficiency and rationale behind implementing visual aids to develop foreign language monologue speech abilities in PhD students from non-linguistic backgrounds. It delves into the potential of incorporating visual aids in creating educational materials aimed at advancing monologue skills for adult learners in EAP settings. A list of criteria for assessing students’ EFL speaking proficiency is developed. A system of exercises has been proposed and tested, demonstrating its efficacy in practice. The developed system of exercises proved to be more effective in developing monologue speech skills among PhD students of low and middle level proficiency comparing with PhD students of high-level proficiency. To prove the reliability of the obtained results the paired Student’s t-test was used.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать
Интернет Анонимные пользователи

Количество обращений: 2 
За последние 30 дней: 1

Подробная статистика