Детальная информация

Название Business intercultural communication skills development on the basis of gamification method: выпускная квалификационная работа магистра: направление 44.04.01 «Педагогическое образование» ; образовательная программа 44.04.01_02 «Теория и практика преподавания иностранного языка в высшей школе (международная образовательная программа) / Applied Linguistics and TESOL (International Educational Program)»
Авторы Выродов Сергей Сергеевич
Научный руководитель Рубцова Анна Владимировна
Организация Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Выходные сведения Санкт-Петербург, 2024
Коллекция Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Тематика intercultural communication skills; business communication; intercultural competence; gamification method; skills development
Тип документа Выпускная квалификационная работа магистра
Тип файла PDF
Язык Русский
Уровень высшего образования Магистратура
Код специальности ФГОС 44.04.01
Группа специальностей ФГОС 440000 - Образование и педагогические науки
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5827
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Дополнительно Новинка
Ключ записи ru\spstu\vkr\33109
Дата создания записи 29.08.2024

Разрешенные действия

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

The research is devoted to the modern process of modernizing the methodological system of teaching foreign languages in higher educational institutions. Modern students have significantly high demands on the methods and techniques of teaching a foreign language within the framework of higher education. The development of business communication skills in English is dictated by the requirements of modern society. The Purpose of the study: to develop a system of exercises using gamification elements to develop oral business communication skills among students of economics. The research hypothesis is as follows: if gamification elements are used in the process of developing oral business communication skills, they will contribute to the development of students’ individual characteristics, increasing motivation to learn, expanding the scope of foreign language communication, and increasing the level of students’ oral communication skills. Based on the purpose of the study, object and subject, the following tasks were set: - to study the specifics of teaching business foreign languages in higher education; - to consider the typology of intercultural business communication skills; - to study the content of the gamification method; - to consider the classification of gamification elements in teaching foreign languages; - to develop and test the effectiveness of using a system of exercises with elements of the gamification method to develop oral business communication skills.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Анонимные пользователи

Количество обращений: 2 
За последние 30 дней: 2

Подробная статистика