Детальная информация

Название Marketing strategy analysis for retail chain Letoile in a post-sanctions environment: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_30 «Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа)»
Авторы Рябкова Ксения Михайловна
Научный руководитель Ергунова Ольга Титовна
Организация Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Выходные сведения Санкт-Петербург, 2024
Коллекция Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Тематика маркетинговая стратегия; рынок розничной торговли косметикой; состояние российской экономики в постсанкционных условиях; розничная сеть "Л'этуаль"; интернет-маркетинг; marketing strategy; cosmetics retail market; russian postsanctions environment; l’etoile retail chain; digital marketing
Тип документа Выпускная квалификационная работа магистра
Тип файла PDF
Язык Русский
Уровень высшего образования Магистратура
Код специальности ФГОС 38.04.02
Группа специальностей ФГОС 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-6739
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Дополнительно Новинка
Ключ записи ru\spstu\vkr\33808
Дата создания записи 09.09.2024

Разрешенные действия

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

The aim of the study is the development of marketing measures to improve Letoiles brand perception, customer loyalty, and sales. The study was carried out on the basis of cosmetics retail chain Letoile. Research subject: marketing strategy of the company Letoile. Research methods: literature review and analysis of market and internal environment of Letoile. The main results of the study: – the concept of marketing strategy, its specific features in the field of cosmetic retailing were defined; – the financial condition and promotion strategy of the company Letoile were characterized; – the impact and consequences of the imposition of the sanctions on Russia on the cosmetic retail market were identified; – have been developed measures aimed at improving Letoiles brand perception, customer loyalty, and sales. Application field: proposed marketing measures can be applied by L’etoile for competitiveness’ increasement. The scientific novelty of the study is the development of a marketing strategy that addresses recent market changes that affect Letoile in the post-sanctions environment. Information technologies search engines for academic databases and market research reports, social media analytics tools were used while working on the graduate qualification work. Conclusions. The tasks of the thesis are solved, the goal of the development of marketing measures for Letoile is achieved, and the scope of application of the results determined. The results obtained show signs of scientific novelty. The directions of further research are defined.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать
Интернет Анонимные пользователи

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика