Детальная информация
Название | Long-tail customer management based on the long tail and customer stratification theory (case study of ICBC): выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_30 «Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа)» |
---|---|
Авторы | Ян Шувэнь |
Научный руководитель | Титов Александр Борисович |
Организация | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли |
Выходные сведения | Санкт-Петербург, 2024 |
Коллекция | Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция |
Тематика | banking; customer relationship management; long tail customers; 80/20 principle; blue ocean strategy; market development; customer stratification |
Тип документа | Выпускная квалификационная работа магистра |
Тип файла | |
Язык | Русский |
Уровень высшего образования | Магистратура |
Код специальности ФГОС | 38.04.02 |
Группа специальностей ФГОС | 380000 - Экономика и управление |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-6745 |
Права доступа | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение) |
Дополнительно | Новинка |
Ключ записи | ru\spstu\vkr\33813 |
Дата создания записи | 09.09.2024 |
Разрешенные действия
–
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Группа | Анонимные пользователи |
---|---|
Сеть | Интернет |
The aim of the study is to research and improve banking customer stratification and long-tail customer relationship management and evaluation methods. The study was carried out on the basis of customer relationship management theory, customer stratification theory, long tail theory. Research subject: Industrial and Commercial Bank of China (ICBC). Research methods: SWOT, PESTEL literature research, qualitative analysis, descriptive analysis, case study, quantitative analysis. The main results of the study: - Analyze and summarize the practice of commercial banks in customer relationship management; - Study how to identify development and maintain long-tail customers; - Analyze the current customer stratification methods of Russian banks; - Evaluate ICBCs existing long-tail customer maintenance methods and make recommendations for ICBC to strengthen long-tail customer maintenance; - propose a model how to evaluate the long-tail customer maintenance level of the global banking industry. Application field: banking. The scientific novelty of the study is analyze the importance of building a systematic customer stratification system and the long-tail customer development strategy model; based on the research on ICBCs long-tail customer maintenance, propose a model for evaluating the level of long-tail customer management in the banking industry. Information technologies CRM, CLV were used while working on the graduate qualification work. Conclusions. The tasks of the thesis are solved, the goal is achieved, and the scope of application of the results is determined. The results obtained show signs of scientific novelty. The directions of further research are defined.
Место доступа | Группа пользователей | Действие |
---|---|---|
Локальная сеть ИБК СПбПУ | Все |
|
Интернет | Авторизованные пользователи СПбПУ |
|
Интернет | Анонимные пользователи |
|
Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0