Details

Title Разработка коммуникационной стратегии журнала «Сеанс»: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.03 «Издательское дело» ; образовательная программа 42.03.03_01 «Книгоиздательское дело»
Creators Сахарова Полина Васильевна
Scientific adviser Шакуров Андрей Алексеевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects журнал ; коммуникационная стратегия ; нишевое издание ; медиаплан ; magazine ; communication strategy ; niche publication ; media plan
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 42.03.03
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-971
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\35270
Record create date 7/9/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена исследованию коммуникационной стратегии журнала «Сеанс» и разработке рекомендаций по усовершенствованию. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1) Изучение сущности коммуникационной стратегии. 2) Определение этапов разработки коммуникационной стратегии. 3) Выявление особенностей коммуникационной стратегии в медиаиндустрии. 4) Проведение анализа коммуникационной стратегии конкурентов на рынке и журнала «Сеанс». 5) Подготовка рекомендаций по разработке коммуникационной стратегии журнала «Сеанс» и составление медиаплана. Апробация работы была проведена на научно-практической конференции: «Гуманитарный форум в Политехническом». По результатам конференций подготовлены печатные работы: здание сборника статей на основе материалов выступлений. Сборник был индексирован в наукометрической базе РИНЦ и размещен на сайте Гуманитарного института СПбПУ Петра Великого.

This work is devoted to the study of the communication strategy of the magazine "Session" and the development of recommendations for improvement. Tasks that were solved during the research: 1) The study of the essence of communication strategy. 2) Defining the stages of developing a communication strategy. 3) Identification of the features of the communication strategy in the media industry. 4) Analyzing the communication strategy of competitors in the market and the magazine "Session". 5) Preparation of recommendations for the development of the communication strategy of the magazine "Session" and the preparation of a media plan. The work was tested at a scientific and practical conference: "Humanitarian Forum at the Polytechnic". According to the results of the conferences, printed works have been prepared: the publication of a collection of articles based on the materials of speeches. The collection was indexed in the scientometric database of the Russian Scientific Research Center and posted on the website of the Peter the Great St. Petersburg State University Institute for the Humanities.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics