Детальная информация

Название A new stoicism. — Rev. edition.
Авторы Becker Lawrence C.
Выходные сведения Princeton, NJ: Princeton University Press, 2017
Коллекция Электронные книги зарубежных издательств; Общая коллекция
Тематика Ethics.; Stoics.; Virtue.; Happiness.; Virtues.; Morale.; Stoïcisme.; Vertus.; Bonheur.; ethics (philosophy); stoicism.; PHILOSOPHY — History & Surveys — Ancient & Classical.; EBSCO eBooks
Тип документа Другой
Тип файла PDF
Язык Английский
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи on1000395900
Дата создания записи 08.06.2017

Разрешенные действия

pdf/1519705.pdf
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
epub/1519705.epub
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

What would stoic ethics be like today if stoicism had survived as a systematic approach to ethical theory, if it had coped successfully with the challenges of modern philosophy and experimental science? A New Stoicism proposes an answer to that question, offered from within the stoic tradition but without the metaphysical and psychological assumptions that modern philosophy and science have abandoned. Lawrence Becker argues that a secular version of the stoic ethical project, based on contemporary cosmology and developmental psychology, provides the basis for a sophisticated form of ethical naturalism, in which virtually all the hard doctrines of the ancient Stoics can be clearly restated and defended. Becker argues, in keeping with the ancients, that virtue is one thing, not many; that it, and not happiness, is the proper end of all activity; that it alone is good, all other things being merely rank-ordered relative to each other for the sake of the good; and that virtue is sufficient for happiness. Moreover, he rejects the popular caricature of the stoic as a grave figure, emotionally detached and capable mainly of endurance, resignation, and coping with pain. To the contrary, he holds that while stoic sages are able to endure the extremes of human suffering, they do not have to sacrifice joy to have that ability, and he seeks to turn our attention from the familiar, therapeutic part of stoic moral training to a reconsideration of its theoretical foundations.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Анонимные пользователи
pdf/1519705.pdf

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика

epub/1519705.epub

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика