Детальная информация

Название SUNY series in ancient Greek philosophy. — The Parthenon and liberal education
Авторы Lehman Geoff
Другие авторы Weinman Michael
Коллекция Электронные книги зарубежных издательств ; Общая коллекция
Тематика Mathematics — History. ; Philosophy, Ancient. ; PHILOSOPHY — History & Surveys — Ancient & Classical. ; Mathematics. ; EBSCO eBooks
Тип документа Другой
Тип файла PDF
Язык Английский
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи on1019835152
Дата создания записи 12.12.2017

Разрешенные действия

pdf/1726727.pdf
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
epub/1726727.epub
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет
Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Анонимные пользователи
  • Contents
  • List of Illustrations
  • Acknowledgements
  • Introduction: Thinking the Parthenon and Liberal Arts Education Together
    • 1. The Parthenon as an Institution of Liberal Arts Education
    • 2. The Parthenon and the Historiography of Greek Mathematics
  • Part I: Plato on Dialectic and the Problem-Based Study of Mathematics
    • Chapter 1: Dialectic and the Mathematical Arts in Republic (9.587b–588a): Philolaus’s Scale and the Final Bout between the Just and Unjust Souls
      • 1. The Two Interpretive Principles We Bring to Plato’s Dialogues
        • Leaving Things Out
      • 2. Why 729? The Positive Absence of Harmony in Resp. 9.587b–588a
        • From the Five Regimes to Philolaus’s Great Year
        • The Unspoken Resonance of 729 for Philolaus
    • Chapter 2: Dialectic and the Mathematical Arts in Timaeus (35b–36c): Philolaus’s Scale in the Construction of the World-Soul
      • 1. Our Interpretive Principles as Applied to Timaeus
      • 2. Dialectic and the Debt to Philolaus
    • Chapter 3: Platonic Dialectic, Pythagorean Harmonics, and Liberal Arts Education
      • 1. Pythagorean Harmonics and Plato’s Subordination of Mathematics to Dialectic in Resp. 7
      • 2. Plato and the Liberal Arts: Epistemic Closure in Mathematics and the Openness of Dialectic
  • Part II: Harmonia and Symmetria of the Parthenon
    • Chapter 4: The Parthenon and the Musical Scale
      • 1. Introduction: The Discovery of the Irrational
      • 2. Symmetria and the Doric Order
      • 3. Continuous Proportion as Construction
      • 4. On Beauty; or, Arithmetic and Geometry as Liberal Arts
    • Chapter 5: The Corner Problem
      • 1. Remainders and Adjustments
      • 2. The Kanon of Polykleitos
    • Chapter 6: Refinements and the Question of Dialectic
      • 1. The Refinements: Optical or Ontological?
      • 2. Column Inclination: Harmonia over Symmetria
      • 3. Curvature: Toward Dialectic
  • Afterword
  • Appendix A: Pythagorean Musical Ratios
  • Appendix B: Principal Measurements of the Parthenon
  • Appendix C: Elements of the Doric Order
  • Appendix D: Ground Plan of the Parthenon
  • Appendix E: Glossary of Technical Terms
  • Notes
  • Works Cited
  • Index
pdf/1726727.pdf

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика

epub/1726727.epub

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика