Детальная информация

Название A Picture Held Us Captive: On Aisthesis and Interiority in Ludwig Wittgenstein, Fyodor M. Dostoevsky and W.G. Sebald
Авторы Lobo Tea
Коллекция Электронные книги зарубежных издательств; Общая коллекция
Тематика Aisthesis.; Dostoevsky.; Dostojewski.; Pain.; Schmerz.; Sebald.; Wittgenstein.; PHILOSOPHY / History & Surveys / Modern.; EBSCO eBooks
Тип документа Другой
Тип файла PDF
Язык Английский
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи on1102806165
Дата создания записи 23.05.2019

Разрешенные действия

pdf/2145052.pdf
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
epub/2145052.epub
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

While there are publications on Wittgenstein's interest in Dostoevsky's novels and the recurring mentions of Wittgenstein in Sebald's works, there has been no systematic scholarship on the relation between perception (such as showing and pictures) and the problem of an adequate presentation of interiority (such as intentions or pain) for these three thinkers.This relation is important in Wittgenstein's treatment of the subject and in his private language argument, but it is also an often overlooked motif in both Dostoevsky's and Sebald's works. Dostoevsky's depiction of mindset discrepancies in a rapidly modernizing Russia can be analyzed interms of multi-aspectivity. The theatricality of his characters demonstrates especially well Wittgenstein's account of interiority's interrelatedness with overt public practices and codes. In Sebald's Austerlitz, Wittgenstein's notion of family resemblances is an aesthetic strategy within the novel. Visual tropes are most obviously present in Sebald's use of photography, and can partially be read as an ethical-aesthetic imperative of rendering pain visible. Tea Lobo's book contributes towards a non-Cartesian account of literary presentations of inner life based on Wittgenstein's thought.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Анонимные пользователи
pdf/2145052.pdf

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика

epub/2145052.epub

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика