Детальная информация
Название | Hannah Arendt and Martin Heidegger: philosophy, modernity, and education |
---|---|
Авторы | Sosnowska Paulina |
Коллекция | Электронные книги зарубежных издательств ; Общая коллекция |
Тематика | Totalitarianism. ; Political science — Philosophy. ; Civilization, Modern — Philosophy. ; Philosophy. ; EBSCO eBooks |
Тип документа | Другой |
Тип файла | |
Язык | Английский |
Права доступа | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Ключ записи | on1109390798 |
Дата создания записи | 18.07.2019 |
Разрешенные действия
pdf/2200446.pdf | – |
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
|
---|---|---|
epub/2200446.epub | – |
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
|
Группа | Анонимные пользователи |
---|---|
Сеть | Интернет |
The book examines the trajectory of joint philosophical-pedagogical concepts within the framework of the dialogue between Hannah Arendt and Martin Heidegger, put in the context of questions concerning the nature of modernity.
Место доступа | Группа пользователей | Действие |
---|---|---|
Локальная сеть ИБК СПбПУ | Все |
|
Интернет | Авторизованные пользователи СПбПУ |
|
Интернет | Анонимные пользователи |
|
- Cover
- Hannah Arendt and Martin Heidegger
- Hannah Arendt and Martin Heidegger: Philosophy, Modernity, and Education
- Copyright
- Contents
- Preface
- I.
- II.
- III.
- Notes
- Acknowledgments
- Part I: Philosophical Tradition and Education
- Note
- Chapter 1
- The Paideia of Plato’s Cave
- Heidegger: The Ontological Interpretation of Plato’s Cave
- Arendt: The Political Interpretation of Plato’s Cave
- Gateway: Paideia is not Bildung
- Notes
- The Paideia of Plato’s Cave
- Chapter 2
- The German Idea of Bildung
- Humboldt: Idealism—Neohumanism—Liberalism
- Humboldt: The Idea of University
- Arendt: Bildung and Assimilation
- Concluding Remarks
- Notes
- The German Idea of Bildung
- Chapter 3
- Authenticity
- Contexts
- The Pedagogical Dimension of Being and Time
- Being and Time as Political Philosophy?
- Notes
- Authenticity
- Part II: Philosophy and Education at a Crossroads
- Note
- Chapter 4
- The Broken Thread of Tradition and Heidegger’s Breaks
- Heidegger Estranged From His Own Thought
- Tradition Defeated: Heidegger Breaks with Plato and the Idea of University
- Arendt: Thinking Through the Break
- Concluding Remarks
- Notes
- The Broken Thread of Tradition and Heidegger’s Breaks
- Chapter 5
- Reading Aristotle
- Heidegger’s Aristotle
- Arendt’s Aristotle
- Aristotle: Plato’s Most Genuine Disciple57
- Notes
- Reading Aristotle
- Chapter 6
- Freedom and the World
- Heidegger’s World Versus Descartes
- Arendt’s Doubled World
- Arendt’s Reluctant Modernism and the Question of Freedom
- Notes
- Freedom and the World
- Part III: The Pedagogical Promise of Philosophy
- Chapter 7
- “The Educational Principle”
- “What” and “Who”: the Difference between The Human Condition and Human Nature
- Herder and “The Educational Principle”
- Understanding the Power of Precedence: Arendt, Foucault, Agamben
- Concluding Remarks
- Notes
- “The Educational Principle”
- Chapter 8
- The Promise of Thinking
- The Scandal of Non-thinking
- What Is Called Thinking?
- University between Past and Future
- Notes
- The Promise of Thinking
- Chapter 7
- Afterword
- I.
- II.
- III.
- Notes
- Bibliography
- Index
- About the Author