Детальная информация
Название | Trends in linguistics. Studies and monographs ;. — Linguistics meets literature: more on the grammar of Emily Dickinson. — 329. |
---|---|
Авторы | Bauer Matthias |
Другие авторы | Bade Nadine ; Beck Sigrid ; Brockmann Saskia ; Riecker Susanne ; Zirker Angelika |
Коллекция | Электронные книги зарубежных издательств ; Общая коллекция |
Тематика | LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General. ; EBSCO eBooks |
Тип документа | Другой |
Тип файла | |
Язык | Английский |
Права доступа | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Ключ записи | on1158099351 |
Дата создания записи | 02.06.2020 |
Разрешенные действия
pdf/2499092.pdf | – |
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
|
---|---|---|
epub/2499092.epub | – |
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
|
Группа | Анонимные пользователи |
---|---|
Сеть | Интернет |
This book aims at a systematic analysis of linguistic phenomena in the poetry of Emily Dickinson by combining the methods of linguistics and literary studies. The authors concentrate on the poetry of Emily Dickinson, since it displays a highly uncommon use of language. They argue that this is part of her poetical strategy and gives evidence of a large degree of linguistic competence and awareness.
Место доступа | Группа пользователей | Действие |
---|---|---|
Локальная сеть ИБК СПбПУ | Все |
|
Интернет | Авторизованные пользователи СПбПУ |
|
Интернет | Анонимные пользователи |
|
- Foreword
- Table of Contents
- Introduction
- Part I: Individual Analyses
- Introduction
- I.1 “To pile like Thunder”: Lexical Ambiguity
- I.2 “You said that I ‘was Great’”: Scales and Contextual Parameters
- I.3 “I’m Nobody!”: Interpreting Quantifiers
- I.4 “This was a Poet”: Identifying Referents – Definites and Demonstratives
- I.5 “If it had no pencil”: Identifying Referents – Pronouns
- I.6 “My Life had stood – a Loaded Gun”: Semantic Mismatches and Coercion
- Part II: Emily Dickinson: The Poet as Linguist, and the Linguist as Poet
- II.1 The Poet as Linguist
- II.2 The Linguist as Poet
- Part III: Benefits of Interdisciplinary Work
- III.1 Poetry as a Data Source for Formal Linguistics
- III.2 Formal Linguistics as a Tool in Literary Studies
- Appendix
- Bibliography
- Index