Детальная информация

Название JOHN DEWEY'S LATER LOGICAL THEORY
Авторы Johnston James Scott.
Выходные сведения [S.l.]: STATE UNIV OF NEW YORK PR, 2020
Коллекция Электронные книги зарубежных издательств ; Общая коллекция
Тематика Logic. ; EBSCO eBooks
Тип документа Другой
Тип файла PDF
Язык Английский
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи on1191196334
Дата создания записи 31.08.2020

Разрешенные действия

pdf/2499928.pdf
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
epub/2499928.epub
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет
Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Анонимные пользователи
  • Contents
  • List of Tables
  • Acknowledgments
  • Introduction
  • Chapter 1 Dewey’s Logical Education, 1915–1937: From Lectures on the Types of Logical Theory to Logic: The Theory of Inquiry
    • Part 1: Dewey’s Logical Theory circa 1915
    • Part 2: Dewey’s Logical Education, 1916–1924
      • Aristotle
      • Mill
      • Russell
      • Peirce
      • Klyce
    • Part 3: Dewey’s Logical Education, 1925–1932
      • Aristotle
      • Mill
      • Russell
      • Peirce
      • Physics and the Physicists
      • Franz Boas
      • Dewey’s Correspondence
    • Part 4: Dewey’s Logical Education, 1933–1937
      • Peirce
      • Dewey’s Correspondence
    • Conclusion
  • Chapter 2 Dewey’s Logical Development 1916–1924
    • Traits, Meanings, and the Indeterminacy of Experiential Situations
      • The 1915–1916 Types of Logical Theory
      • Dewey’s Correspondence
      • Democracy and Education (1916)
      • Reconstruction in Philosophy (1920)
    • The Matrices of Inquiry: habit, language, culture
      • Democracy and Education (1916)
      • The Pragmatism of Peirce (1916)
      • Human Nature and Conduct (1922)
    • Scientific and Social inquiry
      • Democracy and Education (1916)
      • The Pragmatism of Peirce (1916)
      • Reconstruction in Philosophy (1920)
      • Science, Belief, and the Public (1924)
    • Forms and Propositions in Logical Theory
      • The 1915–1916 Types of Logical Theory
      • Dewey’s Correspondence
      • Logical Objects (1916)
      • Concerning Novelties in Logic: A reply to Mr. Robinson (1917)
      • Reconstruction in Philosophy (1920)
      • Logical Method and the Law (1924)
    • Conclusion
  • Chapter 3 Dewey’s Logical Development 1925–1932
    • Traits, Meanings, and the Indeterminacy of Experiential Situations
      • Experience and Nature (1925)
      • The Traits of Existence
      • Meanings
      • Continuity
      • The 1929 introduction to Experience and Nature
      • The Development of American Pragmatism (1925)
      • Meaning and Existence (1928)
      • The Quest for Certainty (1929)
      • Qualitative Thought (1930)
    • The Matrices of Inquiry: habit, language, culture
      • Experience and Nature (1925)
      • Conduct and Experience (1930)
    • Science and Social Inquiry
      • Experience and Nature (1925)
      • The Public and Its Problems (1927)
      • 1927–1928 Types of Logical Theory
      • The Quest for Certainty (1929)
      • Science and Society (1931)
    • Forms and Propositions in Logical Inquiry
      • Dewey’s Correspondence
      • 1927–1928 Types of Logical Theory
      • Physical Science
      • Judgments
      • Existential Propositions and Generic Judgments
      • Universal Conceptions and Universal Judgments
      • Abstract Conceptions and Mathematics
      • Deduction and Induction as Operations in Judging
      • Induction:
      • The Quest for Certainty (1929)
      • Newton, Michelson-Morley, and Einstein
      • Heisenberg
      • Conceptions in Physical Science
    • Conclusion
  • Chapter 4 Dewey’s Logical Development 1933–1937
    • Traits, Meanings, and the Indeterminacy of Experiential Situations
      • How We Think, Second Edition (1933)
        • Umbrellas are to be carried when it is raining
        • If it is raining, then I will take my umbrella
      • Art as Experience (1934)
    • The Matrices of Inquiry: Habit, Language, Culture
      • How We Think, Second Edition (1933)
    • Science and Social Inquiry
      • Art as Experience (1934)
      • Authority and Social Change (1936)
      • Religion, Science, and Philosophy: Review of Bertrand Russell’s: Review of Bertrand Russell’s Religion and Science (1936)
    • Forms and Propositions in Logical Inquiry
      • Generic Propositions and Universals
      • Dewey’s Correspondence
      • The Journal of Philosophy articles
      • Toward a Theory of Causality
      • Peirce’s Theory of Quality (1935)
      • Reviews of the Collected Papers of Charles Saunders Peirce (1935 and 1937)
      • The Pattern of Inquiry: How We Think, Second Edition (1933)
    • Conclusion
  • Appendix 1
    • Part I Introduction
    • Part II The Operation of Inquiry
    • Part III Technique of Control-Scientific Judgment Inquiry
    • Part IV PLogic and Philosophy
  • Notes
  • References
  • Index
pdf/2499928.pdf

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика

epub/2499928.epub

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика