Детальная информация
Название | Cognitive linguistics research ;. — What it takes to talk: exploring developmental cognitive linguistics. — 64. |
---|---|
Авторы | Ibbotson Paul |
Коллекция | Электронные книги зарубежных издательств; Общая коллекция |
Тематика | Cognitive grammar.; Language acquisition.; EBSCO eBooks |
Тип документа | Другой |
Тип файла | |
Язык | Английский |
Права доступа | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Ключ записи | on1191824159 |
Дата создания записи | 31.08.2020 |
Разрешенные действия
pdf/2541437.pdf | – |
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
|
---|---|---|
epub/2541437.epub | – |
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
|
Группа | Анонимные пользователи |
---|---|
Сеть | Интернет |
This book puts cognition back at the heart of the language learning process and challenges the idea that language acquisition can be meaningfully understood as a purely linguistic phenomenon. For each domain-general capacity placed under the spotlight - memory, attention, inhibition, categorisation, analogy and social-cognition - we establish the extent to which they shape the acquisition of sounds, words and grammar. As a cultural tool, linguistic knowledge has to pass through the bottleneck of what cognition can do, and allow, at any stage in development, and these self-imposed constraints can be adaptive for learning because they massively dampen the degrees of freedom available for linguistic generalizations. Without a developmental perspective it is difficult to make sense of what kind of thing language is, because learning constrains and shapes what kind of thing language can be. Language is special not because of some encapsulated module with content impenetrable and hived-off from the rest of cognition. It is special because of the forms it can take rather than the parts it is made of and because it could be nature?s finest example of cognitive recycling and reuse.
Место доступа | Группа пользователей | Действие |
---|---|---|
Локальная сеть ИБК СПбПУ | Все |
|
Интернет | Авторизованные пользователи СПбПУ |
|
Интернет | Анонимные пользователи |
|