Детальная информация

Название: RSA series in transdisciplinary rhetoric. Rhetoric, Inc.: Ford's Filmmaking and the Rise of Corporatism.
Авторы: Johnson Timothy.
Выходные сведения: University Park: Penn State University Press, 2021
Коллекция: Электронные книги зарубежных издательств; Общая коллекция
Тематика: Automobile industry and trade — Social aspects — History.; Corporate state — History.; Industrial films — Social aspects — History.; Rhetoric — Economic aspects — History.; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Rhetoric.; Automobile industry and trade — Social aspects.; Corporate state.; EBSCO eBooks
Тип документа: Другой
Тип файла: PDF
Язык: Английский
Права доступа: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи: on1240583142

Разрешенные действия:

pdf/2764694.pdf
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
epub/2764694.epub
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

In 1914, the Ford Motor Company opened its Motion Picture Laboratory, an in-house operation that produced motion pictures to educate its workforce and promote its products. Just six years later, Ford films had found their way into schools and newsreels, travelogues, and even feature films in theaters across the country. By 1961, it is estimated that the company's movies had captured an audience of sixty-four million people.This study of Ford's corporate film program traces its growth and rise in prominence in corporate America. Drawing on nearly three hundred hours of material produced between 1914 and 1954, Timothy Johnson chronicles the history of Ford's filmmaking campaign and analyzes selected films, visual and narrative techniques, and genres. He shows how what began as a narrow educational initiative grew into a global marketing strategy that presented a vision not just of Ford or corporate culture but of American life more broadly. In these films, Johnson uncovers a powerful rhetoric that Ford used to influence American labor, corporate style, production practices, road building, suburbanization, and consumer culture. The company's early and continued success led other corporations to adopt similar programs.Persuasive and thoroughly researched, Rhetoric, Inc. documents the role that imagery and messaging played in the formation of the modern American corporation and provides a glimpse into the cultural turn to the economy as a source of entertainment, value, and meaning.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ Прочитать Печать Загрузить
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • COVER Front
  • Copyright Page
  • Table of Contents
  • Acknowledgments
  • Introduction
  • Notes to Introduction
  • Chapter 1: Spreading the Industrial Aesthetic in Ford’s Educational Films
  • Notes to Chapter 1
  • Chapter 2: Ford’s Montage Films and the “Rhetorical Economy
  • Notes to Chapter 2
  • Chapter 3: Ford’s Cinematic Production of Economic Space
  • Notes to Chapter 3
  • Chapter 4: Spectacle and Spectatorship in Ford’s World’s Fair Films
  • Notes to Chapter 4
  • Chapter 5: War, Industrial Globalization, and the Managerial Gaze
  • Notes to Chapter 5
  • Notes
  • Bibliography
  • Index

Статистика использования

pdf/2764694.pdf

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика

epub/2764694.epub

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика