Детальная информация

Название Suddenness and the composition of poetic thought
Авторы Magee Paul
Коллекция Электронные книги зарубежных издательств ; Общая коллекция
Тематика Poetics. ; Poetry — Authorship. ; Performance poetry. ; Poétique. ; Poésie — Art d'écrire. ; Poésie-performance. ; EBSCO eBooks
Тип документа Другой
Тип файла PDF
Язык Английский
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи on1291572876
Дата создания записи 10.01.2022

Разрешенные действия

pdf/3274352.pdf
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
epub/3274352.epub
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

"Employing an extensive archive of interview materials with major Anglophone poets, this book uncovers how they think in the moments of composition, providing a lucid account of the links between poetic composition and live performative thinking"--.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать Печать Загрузить
Интернет Анонимные пользователи
  • Cover
  • Half Title
  • Series Page
  • Title Page
  • Copyright Page
  • Dedication
  • Contents
  • Acknowledgements
    • Permissions
  • Introduction
    • Cognitive Constraint
    • Suddenness Defined
    • The Question Driving This Book
    • Approach
    • Notes
  • Part I: Revising towards Spontaneity
  • Chapter 1: We Do Not Know What We Are Going to Say Until We Have Said It
    • The Split
    • Not a Fast Writer
    • A ‘Kind of Tightrope Walk in the Composition’
    • The Length of a Moment
    • Notes
  • Chapter 2: ‘That’s the Illusion You’re Supposed to Get’
    • ‘The Lyric’s Collective Voice’
    • Telling More Than We Can Know
    • In a Nutshell
    • Notes
  • Chapter 3: Scepticisms
    • Notes
  • Part II: Two Histories of Sudden Verse
  • Chapter 4: Romantic Revision and Its Others
    • A Sixth Sense
    • What Is Revision?
    • Suddenness at Last
    • Notes
  • Chapter 5: The Iliad and The Odyssey Were Rapidly Composed
    • The Balkan Epics Were Rapidly Composed
    • Critiques and Impacts
    • Relevance to Written Literature?
    • Coda
    • Notes
  • Chapter 6: The Desk as Stage
    • Performing on the Page
    • Author Being Multiple
    • Notes
  • Chapter 7: Oral Verse in Performance
    • The Art of Telling Stories
    • The Art of Keying One’s Audience
    • The Art of Thinking by Speaking
    • Speech Written Down?
    • Notes
  • Part III: Writing Is Speaking
  • Chapter 8: Not-Quite Speech
    • Parryan Literary Criticism?
    • Speech-Like by Convention
    • Notes
  • Chapter 9: Writing as ‘Oral Dictated’
    • Speaking for the Page
    • Hearing while Reading
    • ‘Worked Over Speaking’
    • Dictation
    • Notes
  • Chapter 10: Consciousness as a Window of Three Seconds
    • Spoken Thought
    • Topic
    • Notes
  • Chapter 11: Song
    • Notes
  • Part IV: Suddenness and Art
  • Chapter 12: The Split in the Archive
    • Poets’ Objections to the Idea of Originality
    • Notes
  • Chapter 13: ‘Great Goblets of Magnolialight’
    • It’s Forty Past Five
    • Peleiadic Achilleus
    • Email Me a Receipt
    • Intensifying
    • Notes
  • References
  • Index
  • About the Author
pdf/3274352.pdf

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика

epub/3274352.epub

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика