Детальная информация
Название | Human cognitive processing ;. — How grammar links concepts: verb-mediated constructions, attribution, perspectivizing. — 57. |
---|---|
Авторы | Ungerer Friedrich |
Коллекция | Электронные книги зарубежных издательств; Общая коллекция |
Тематика | Grammar, Comparative and general — Syntax.; Cognitive grammar.; Psycholinguistics.; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Grammar & Punctuation; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / Syntax; EBSCO eBooks |
Тип документа | Другой |
Тип файла | |
Язык | Английский |
Права доступа | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Ключ записи | ocn992437776 |
Дата создания записи | 28.06.2017 |
Разрешенные действия
pdf/1572182.pdf | – |
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
|
---|---|---|
epub/1572182.epub | – |
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
|
Группа | Анонимные пользователи |
---|---|
Сеть | Интернет |
The proposed framework of 'concept linking' combines insights of construction grammar with those of traditional functional descriptions to explain particularly challenging but often neglected areas of English grammar such as negation, modality, adverbials and non-finite constructions. To reach this goal the idea of a unified network of constructions is replaced by the triad of verb-mediated constructions, attribution and scope-based perspectivizing, each of them understood as a syntactically effective concept-linking mechanism in its own right, but involved in interfaces with the other mechanisms. In addition, 'concept linking' supplies a novel approach to early child language. It casts fresh light on widely accepted descriptions of early two-word utterances and verb islands in usage-based models of language acquisition and encourages a new view of children's 'mistakes'.
Место доступа | Группа пользователей | Действие |
---|---|---|
Локальная сеть ИБК СПбПУ | Все |
|
Интернет | Авторизованные пользователи СПбПУ |
|
Интернет | Анонимные пользователи |
|