Детальная информация

Название: Hands-on GUI programming with C++ and Qt 5: build stunning cross-platform applications and widgets with the most powerful GUI framework
Авторы: Eng Lee Zhi
Коллекция: Электронные книги зарубежных издательств; Общая коллекция
Тематика: C++ (Computer program language); Graphical user interfaces (Computer systems); Application software — Development.; COMPUTERS / Programming Languages / C++.; COMPUTERS / User Interfaces.; EBSCO eBooks
Тип документа: Другой
Тип файла: PDF
Язык: Английский
Права доступа: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи: on1037354600

Разрешенные действия:

pdf/1804688.pdf
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
epub/1804688.epub
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ Прочитать Печать Загрузить
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Cover
  • Title Page
  • Copyright and Credits
  • Packt Upsell
  • Contributors
  • Table of Contents
  • Preface
  • Chapter 1: Introduction to Qt
    • What is Qt?
      • Why use Qt?
      • Discovering tools in Qt
        • Qt Designer
        • Qt Quick Designer
    • Downloading and installing Qt
      • Setting up the working environment
    • Running our first Hello World Qt program
    • Summary
  • Chapter 2: Qt Widgets and Style Sheets
    • Introduction to Qt Designer
    • Basic Qt widgets
    • Qt Style Sheets
    • Summary
  • Chapter 3: Database Connection
    • Introducing the MySQL database system
    • Setting up the MySQL database
    • SQL commands
      • SELECT
      • INSERT
      • UPDATE
      • DELETE
      • JOIN
    • Database connection in Qt
    • Creating our functional login page
    • Summary
  • Chapter 4: Graphs and Charts
    • Types of charts and graphs in Qt
      • Line and spline charts
      • Bar charts
      • Pie charts
      • Polar charts
      • Area and scatter charts
      • Box-and-whiskers charts
      • Candlestick charts
    • Implementing charts and graphs
    • Creating the dashboard page
    • Summary
  • Chapter 5: Item Views and Dialogs
    • Working with item view widgets
      • Creating our Qt Widgets application
        • Making our List Widget functional
        • Adding functionality to the Tree Widget
        • Finally, our Table Widget
    • Working with dialog boxes
    • Creating File Selection Dialogs
    • Image scaling and cropping
    • Summary
  • Chapter 6: Integrating Web Content
    • Creating your own web browser
      • Adding the web view widget
      • Creating a UI for a web browser
      • Managing browser history
    • Sessions, cookies, and cache
      • Managing sessions and cookies
      • Managing cache
    • Integrating JavaScript and C++
      • Calling JavaScript functions from C++
      • Calling C++ functions from JavaScript
    • Summary
  • Chapter 7: Map Viewer
    • Map display
      • Setting up the Qt location module
      • Creating a map display
    • Marker and shape display
      • Displaying position markers on a map
      • Displaying shapes on a map
    • Obtaining a user's location
    • Geo Routing Request
    • Summary
  • Chapter 8: Graphics View
    • Graphics View framework
      • Setting up a new project
      • Movable graphics items
      • Creating an organization chart
    • Summary
  • Chapter 9: The Camera Module
    • The Qt multimedia module
      • Setting up a new project
    • Connecting to the camera
    • Capturing a camera image to file
    • Recording a camera video to file
    • Summary
  • Chapter 10: Instant Messaging
    • The Qt networking module
      • Connection protocols
      • Setting up a new project
    • Creating an instant messaging server
      • Creating TCP Server
      • Listening to clients
    • Creating an instant messaging client
      • Designing the user interface
      • Implementing chat features
    • Summary
  • Chapter 11: Implementing a Graphics Editor
    • Drawing vector shapes
      • Vector versus bitmap
      • Drawing vector shapes using QPainter
      • Drawing text
    • Saving vector images to an SVG File
    • Creating a paint program
      • Setting up a user interface
    • Summary
  • Chapter 12: Cloud Storage
    • Setting up the FTP server
      • Introducing FTP
      • Downloading FileZilla
      • Setting up FileZilla
    • Displaying the file list on the list view
      • Setting up a project
      • Setting up user interface
      • Displaying the file list
      • Writing the code
    • Uploading files to the FTP server
    • Downloading files from the FTP server
    • Summary
  • Chapter 13: Multimedia Viewers
    • Revisiting the multimedia module
      • Dissecting the module
    • The image viewer
      • Designing a user interface for the image viewer
      • Writing C++ code for image viewers
    • The music player
      • Designing a user interface for music players
      • Writing C++ code for music players
    • The video player
      • Designing a user interface for video players
      • Writing C++ code for video players
    • Summary
  • Chapter 14: Qt Quick and QML
    • Introduction to Qt Quick and QML
      • Introducing Qt Quick
      • Introducing QML
    • Qt Quick widgets and controls
    • Qt Quick Designer
    • Qt Quick layouts
    • Basic QML scripting
      • Setting up the project
    • Summary
  • Chapter 15: Cross-Platform Development
    • Understanding compilers
      • What is a compiler?
      • Build automation with Make
    • Build settings
      • Qt Project (.pro) File
      • Comment
      • Modules, configurations, and definitions
      • Platform-specific settings
    • Deploying to PC platforms
      • Windows
      • Linux
      • macOS
    • Deploying to mobile platforms
      • iOS
      • Android
    • Summary
  • Chapter 16: Testing and Debugging
    • Debugging techniques
      • Identifying the problem
      • Print variables using QDebug
      • Setting breakpoints
    • Debuggers supported by Qt
      • Debugging for PC
      • Debugging for Android devices
      • Debugging for macOS and iOS
    • Unit testing
      • Unit testing in Qt
    • Summary
  • Other Books You May Enjoy
  • Index

Статистика использования

pdf/1804688.pdf

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика

epub/1804688.epub

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика