Детальная информация

Название: Perspectives on the sharing economy
Другие авторы: Wruk Dominika; Oberg Achim; Maurer Indre
Коллекция: Электронные книги зарубежных издательств; Общая коллекция
Тематика: Cooperation.; EBSCO eBooks
Тип документа: Другой
Тип файла: PDF
Язык: Английский
Права доступа: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи: on1117639359

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

Sharing instead of owning is one of the major trends in modern (business) life. By changing how people consume, the rise of the sharing economy has the potential to redefine the role of owners, consumers and producers, change their mode of transaction, create innovative business models, disrupt existing industries, and challenge political and regulative institutions. In addition to these practical implications, the sharing economy phenomenon represents a novel playground for theoretical advancement, attracting a multitude of research and researchers from different disciplines.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ Прочитать Печать Загрузить
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Table of Contents
  • Introduction
  • 1. Business and Economic History Perspective
    • 1.1 Renaissance of Shared Resource Use?
    • 1.2 Can the Sharing Economy Regulate Itself?
  • 2. Economics Perspective
    • 2.1 Regulating Consumers’ Contributions and Usage of a Shared Good
    • 2.2 Determinants of Accommodation Prices Provided by Airbnb in four EU Cities
    • 2.3 Does Education Still Matter in Online Labor Markets?
  • 3. Organization Studies Perspective
    • 3.1 Types of Business Models in the Sharing Economy
    • 3.2 Shared Mobility Business Models
    • 3.3 From Shared Mobility to Shared Lifestyles
    • 3.4 Theorizing Technologies for the Sharing Economy
  • 4. Management and Strategy Research Perspective
    • 4.1 Stakeholder Theory and the Sharing Economy
    • 4.2 Mapping the Stakeholders and Their Relationships in the Sharing Economy
    • 4.3 A Collaborative Energy System
    • 4.4 Car-as-a-Service Platforms
  • 5. Information Systems Perspective
    • 5.1 To Share or Not to Share
    • 5.2 Up or Out?
    • 5.3 In Blockchain We Trust?
    • 5.4 Facilitating or Regulating the Sharing Economy?
  • 6. Political Science and Legal Studies Perspective
    • 6.1 Conceptualizing the Role of the State in the Digital Platform Economy
    • 6.2 Sharing and the City
  • 7. Linguistics and Semantics Perspective
    • 7.1 A Conceptual Development of the Sharing Economy from the Field of Linguistics and Semantics
    • 7.2 Building Trust in English and German for Collaborative Consumption

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика