Детальная информация

Название: Law and the humanities: cultural perspectives
Другие авторы: Battisti Chiara; Fiorato Sidia; Carpi Daniela
Коллекция: Электронные книги зарубежных издательств; Общая коллекция
Тематика: Law and the humanities.; Law and literature.; EBSCO eBooks
Тип документа: Другой
Тип файла: PDF
Язык: Английский
Права доступа: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Ключ записи: on1143822228

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ Прочитать Печать Загрузить
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Foreword
  • Table of Contents
  • Editors’ Introduction
  • Elizabethan Times
  • Shakespeare, Tragedy, Post-truth: Hamlet, Othello and Antony and Cleopatra
  • Transfixing Shakespearean Worldliness: How Literary Texts Haunt Law and Politics
  • Substitution, the Counterfeit Angel and the Imprint of Law
  • Race, Ethnicity and Alterity in William Shakespeare’s Titus Andronicus
  • The Reversal of Modernity: From Justinian in Paradise to Royal Occultism
  • Do Shylock and Rumpelstiltskin win on appeal? The Justice of Silas Marner
  • I crave the law : De quelques passions juridiques
  • Shakespeare’s “Complex” Dance Imaginary from Text to Stage: A Midsummer Night’s Dream and Frederick Ashton’s The Dream
  • Shakespeare’s As You Like It and The Problems of Relativity
  • Hybrid Identities: Joan of Arc Between History, Drama and the Law
  • From the Eighteenth to the Nineteenth Century
  • Johnathan Swift’s Gulliver’s Travels and ‘The Cow Trial’: Law, Power, Justice and Eristics
  • A Painted Ship and a Painted Ocean: Gregson v Gilbert revisited
  • New Provinces of Writing and Legal Education: Law, Language and Society in Blackstone’s Commentaries
  • Law, Clemency and the Politics of Emotion in Heinrich von Kleist’s The Prince of Homburg
  • Fairy Tales and the Representation of Female Education in Elizabeth Gaskell’s Wives and Daughters
  • Female Forensics: The Woman Reader in Court in Charles Reade’s Griffith Gaunt (1866)
  • Revulsion, Paradigmatic Shifts and Legal Philosophy: Oliver Wendell Holmes’s The Path of the Law and its Impact on American Legal Thought
  • Il mostruoso e divino incanto: le sirene e un caso di ekphrasis
  • From Modernism to Post-postmodernism
  • Breaking the Silence: Cultural and Legal Encounters
  • Urban Readings: The City as Text in Isherwood’s Goodbye to Berlin
  • Embodied Monstrosity and Identitarian Fluidity in Jeanette Winterson’s Novels of the 1980s
  • “In Some Dark Form I’ll Continue”: James Ellroy’s Silent Terror
  • Barnes’ “The Stowaway” Between Post-Modernism and Post-Anthropocentrism
  • Resilience, Narrative Attentiveness and Care(‐giving): Martin Amis’s Time’s Arrow
  • Displaced Memory: The Screened Past of Fugitive Pieces
  • Mythic and Fairy-Tale Elements in Doris Lessing’s Mara and Dann
  • “Wrest once the law to your authority. To do a great right, do a little wrong?”
  • Posts Manent, Lex Volat: Detective Stories in Electronic Literature
  • Promethean Longing: Ridley Scott’s Speculative Legalism
  • Epilogue: Back to Shakespeare and Towards the Contemporary Period
  • The Rocky Horror Show as Liminal, Gothic, Monstrous, Shakespearean Biolegal Fable
  • Contributors
  • Index of Names and Keywords

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика