Details
| Title | Инновационный подход к обучению англоговорящих студентов русскому языку // Актуальные вопросы международного сотрудничества в образовании: сборник научно-методических трудов |
|---|---|
| Creators | Смелкова Инга Юрьевна |
| Imprint | Санкт-Петербург: Изд-во Политехн. ун-та, 2017 |
| Electronic publication | Санкт-Петербург, 2018 |
| Collection | Общая коллекция |
| Subjects | англоговорящие студенты ; грамматика ; русский язык как иностранный ; язык-посредник ; English-speaking students ; grammar ; Russian language as a foreign ; language-intermediary |
| LBC | 81.411.2-99я43 |
| Document type | Article, report |
| File type | |
| Language | Russian ; English |
| DOI | 10.18720/SPBPU/2/id17-27 |
| Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать) |
| Record key | RU\SPSTU\edoc\51919 |
| Record create date | 2/28/2018 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
| Group | Anonymous |
|---|---|
| Network | Internet |
В статье рассматривается инновационный подход к обучению русскому языку как иностранному на примере занятий в моногруппе с англоговорящими студентами в определённой педагогической ситуации; обращается внимание на роль грамматики и языка-посредника на начальном этапе обучения, принципы обучения, требования к преподавателю и другие важные составляющие учебного процесса.
The article considers the innovative approach to training to Russian language as a foreign on the example of classes in a monogroup with English-speaking students in a specific pedagogical situation; attention is drawn to the role of grammar and to the language-intermediary on the beginning level of study, the principles of teaching, the requirements for the teacher and other important components of the educational process.
| Network | User group | Action |
|---|---|---|
| ILC SPbPU Local Network | All |
|
| Internet | Authorized users SPbPU |
|
| Internet | Anonymous |
|
Access count: 38
Last 30 days: 0