Details

Title: Опыт междисциплинарной интеграции в образовательном процессе кафедры педагогики университета физической культуры // Спорт, человек, здоровье: X Международный конгресс, 8-10 декабря 2021 года, Санкт-Петербург, Россия: материалы конгресса
Creators: Дранюк О. И.; Криличевский В. И.
Organization: Национальный государственный Университет физической культуры, спорта и здоровья имени П. Ф. Лесгафта
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2021
Electronic publication: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Общая коллекция
Subjects: междисциплинарная интеграция; междисциплинарный подход; образовательный процесс по дисциплине в вузе физической культуры; пути и педагогические условия реализации междисциплинарных связей
LBC: 74.48
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id21-317
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\67779

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В статье раскрывается актуальность проблемы междисциплинарной интеграции в высшем физкультурном образовании. Обобщен опыт реализации междисциплинарного подхода в образовательном процессе кафедры педагогики НГУ им. П. Ф. Лесгафта, Санкт-Петербург. Выявлены пути реализации междисциплинарных связей в образовательном процессе, определены педагогические условия применения междисциплинарных знаний при решении компетентностно-ориентированных заданий.

The article reveals the relevance of the problem of interdisciplinary integration in higher physical education. The experience of the implementation of an interdisciplinary approach in the educational process of the Department of Pedagogy of the Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health, St. Petersburg. The ways of implementing interdisciplinary connections in the educational process are identified, pedagogical conditions for the use of interdisciplinary knowledge in solving competence-oriented tasks are determined.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics