Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Статья посвящена построению причинно-следственной модели для подготовки к реализации проекта повышения привлекательности заочного образовательного направления подготовки бакалавров Санкт-Петербургского политехнического университета Петра Великого для абитуриентов. Целью исследования является формирование причинно-следственной модели с графическим описанием взаимного влияния факторов, связанных с привлекательностью образовательного направления. В статье на базе научных статей о функционировании вузов и приемных кампаниях, документов о работе вузов строится причинно-следственная диаграмма, выявляется 15 циклов обратной связи и 4 группы факторов, стратифицированных по степени подверженности влиянию в рамках проекта повышения привлекательности образовательного направления. Методы исследования: анализ, классификация, абстрагирование. Дальнейшая разработка темы может быть направлена на описание и формализацию выявленных циклов обратной связи и практическую проверку адекватности причинно-следственной модели.
The article is devoted to the construction of a causal model for preparing for the implementation of a project to increase the attractiveness of the correspondence educational direction of bachelor's degree of Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University for applicants. The aim of the study is to form a causal model with a graphical description of the mutual influence of factors related to the attractiveness of the educational direction. In the article, on the basis of scientific articles on the functioning of universities and admission campaigns, documents on the work of universities, a causal diagram is constructed, 15 cycles and 4 groups of factors stratified by the degree of exposure to influence within the framework of the project to increase the attractiveness of the educational direction are identified. Research methods: analysis, classification, abstraction. Further development of the topic can be aimed at describing and formalizing the identified feedback cycles and practical verification of the adequacy of the causal model.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |