Details

Title: Рефлексивные практики как сочетание методического наследия и инновации в российской школе // Шатиловские чтения. Научное методическое наследие и перспективы развития иноязычного образования: сборник научных трудов по материалам конференции
Creators: Дейкова Людмила Александровна
Organization: Санкт-Петербургский университет технологий управления и экономики; Школа № 204 Центрального района
Imprint: Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2023
Electronic publication: 2024
Collection: Общая коллекция
Subjects: профессиональное самосознание; рефлексия; эффективный режим работы школы; professional self-awareness; reflection; efficient school operation
LBC: 74.202
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: Russian
DOI: 10.18720/SPBPU/2/id23-667
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: RU\SPSTU\edoc\72364

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Статья рассматривает исторические основы профессиональной рефлексии, обосновывает ее исключительную роль в становлении педагога. Также дается описание опыта внедрения рефлексивных практик в одной из российских школ.

The article dwells upon historical basis of professional reflection justifying its exceptional role in the formation of a teacher. It also describes the experience of the implementation of reflexive practices in one of Russian schools.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 1
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics