Details

Title Расчет параметров ходовой части гусеничной машины // Научно-технические ведомости СПбГПУ. – 2015. – № 4 (231)
Creators Бажуков Артем Евгеньевич ; Худорожков Сергей Иванович
Organization Санкт-Петербургский государственный политехнический университет ; Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого
Imprint Санкт-Петербург: Изд-во СПбГПУ, 2015
Collection Общая коллекция
Subjects Машиностроение ; Детали машин и механизмов ; гусеничные машины ; ходовая часть ; натяжение гусениц ; гусеничные обводы ; гусеничные движители ; деформации шарниров ; деформации подвески
UDC 62-2
LBC 34.44
Document type Article, report
File type PDF
Language Russian
DOI 10.5862/JEST.231.20
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\31401
Record create date 4/13/2016

Allowed Actions

Read Download (0.9 Mb)

Group Anonymous
Network Internet

В статье предложена методика по расчету сил натяжения в свободной и рабочей ветвях обвода с учетом деформации шарниров гусеницы и подвески. Приведены расчетные схемы для определения параметров ходовой части. Определена зависимость геометрии гусеничного обвода от данных сил, учитывающая изменения положения корпуса машины по высоте и углу наклона, а также поджатие опорных катков.

This article proposes a method for calculation the forces in free and driving contour branches taking into account the deformation of tracks’ joints and suspensions. The calculated schemes shows for determining parameters of the track assembly. The dependence of the geometry of the caterpillar contour on these forces determined a feature of which is an account of the change of position of the machine body in terms of height and angle, as well as the compression of the road wheel. A reference calculation was made out with the example of a tracked vehicle heavy category with rear drive wheel, the results of which presents in plot form.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All

Access count: 1078 
Last 30 days: 12

Detailed usage statistics