Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: Read Download (0.4 Mb) Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Раскрыты сущностные характеристики новой парадигмы "гуманистического плюрилингвизма" в рамках теории и методики обучения иностранным языкам, выраженной в сопоставлении двух моделей многоязычного обучения – плюрилингвальной и традиционной. Представлена специфика плюрилингвального образования как термина новой парадигмы. Проведено сопоставление с терминами мультилингвальное и полилингвальное образование/обучение. Обосновано появление и функционирование терминов "плюрилингвальное образование" и "плюрилингвальное обучение". Показано схематическое соотношение рассматриваемых терминов и понятий.
The article reveals the essential characteristics of the new paradigm of "humanistic plurilinguism" in the framework of the theory and methodology of teaching foreign languages, expressed in the comparison of two models of multilingual learning – plurilingual and traditional. The specificity of polylingual education as a term of a new paradigm is presented. A comparison with the terms multilingual and polylingual education/training is carried out. The emergence and functioning of the terms "polylingual education" and "plurilingual education"are substantiated. The schematic relation of the considered terms and concepts is shown.
Usage statistics
Access count: 403
Last 30 days: 8 Detailed usage statistics |