Details

Title: Approximated methods of estimation of the reliability of framed railway structures of railway bridges // Инженерно-строительный журнал: специализированный научный журнал. – 2017. – № 7 (75)
Creators: Indeykin A. V.; Chizhov S. V.; Shestakova E. B.; Antonyuk A. A.; Kulagin N. I.; Smirnov V. N.; Karpov V. V.; Golitsynsky D. M.
Organization: Petersburg State Transport University; Research and Design Institute "Lenmetrogiprotrans"; St. Petersburg State University of Architecture and Civil Engineering
Imprint: 2017
Collection: Общая коллекция
Subjects: Транспорт; Транспортные сооружения; railway bridge; superstructure of the bridges; beam structures of bridges; bridge reliability; methods of reliability assessment; approximate estimation methods; intensity of the load; железнодорожные мосты; пролетные строения мостов; балочные строения мостов; надежность мостов; методы оценки надежности; приближенные методы оценки; интенсивность нагрузки
UDC: 624
LBC: 39.11
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: English
Links: http://dx.doi.org/10.18720/MCE.75.15
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions: Read Download (0.8 Mb) You need Flash Player to read document

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

The proposed method of reliability evaluation of a limited crossing of girder span structures of railway transport, the load on 10-20% exceeds the design rated load. The solution allowing to estimate the probability of failure–free operation in the absence of a sudden failure at the level of 0.97-0.98 is described. This decision is important for Railways to the normal mode of movement with the ability to ensure passage of high-speed composition. The presented technical method of rapid assessment of the reliability of span structures of beam railway bridges can be used as the main tool for the development of the national standard and for the further development of the regulatory framework for high-speed highways.

Предложена методика оценки надежности ограниченного пропуска по балочным пролетным строениям железнодорожного транспорта, нагрузка от которого на 10–20% превышает проектную расчетную нагрузку. Описано решение позволяющее оценить вероятность безотказной работы при отсутствии внезапного отказа на уровне 0,97–0,98. Такое решение актуально для железных дорог с обычным режимом движения с возможностью обеспечения проезда высокоскоростного состава. Представленный технический метод экспресс оценки надежности пролетных строений балочных железнодорожных мостов может использоваться в качестве основного инструмента для разработки национального стандарта и для дальнейшего развития нормативной базы для высокоскоростных магистралей.

Document access rights

Network User group Action
FL SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Document usage statistics

stat Document access count: 104
Last 30 days: 5
Detailed usage statistics