Details

Title: The geogrid-reinforced gravel base pavement model // Magazine of Civil Engineering. – 2020. – № 2 (94). — С. 21-30
Creators: Matveev S. A.; Martynov E. A.; Litvinov N. N.; Kadisov G. M.; Utkin V. A.
Imprint: 2020
Collection: Общая коллекция
Subjects: Транспорт; Автомобильные дороги; pavement; pavement bases; road base geogrid; geosynthetic materials; road base reinforcement; gravel; gravel-reinforced bases; дорожные покрытия; основания дорожных покрытий; георешетки дорожных оснований; геосинтетические материалы; армирование дорожных оснований; гравий; гравийно-армированные основания
UDC: 625.7/8
LBC: 39.31/32
Document type: Article, report
File type: PDF
Language: English
DOI: 10.18720/MCE.94.3
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\65954

Allowed Actions: Read Download (1.7 Mb)

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

The design model of reinforced crushed stone layer calculating as a multilayer plate on an elastic base using the technical theory of bending and the Bubnov-Galerkin method is proposed, which makes it possible to theoretically calculate and justify the effectiveness of using various types of geosynthetic materials for reinforcing pavement bases made of granular materials. The model is based on the hypothesis that the reinforced granular layer is deformed like a plate on an elastic base because of the mechanical connection with the geogrid. The calculating model is a multilayer plate consisting of an arbitrary number of solid homogeneous rigidly interconnected layers. The possibility of using this model for calculation of reinforced granular pavement base is confirmed experimentally. The results of the stamp tests showed satisfactory agreement with the results of theoretical studies. The discrepancy did not exceed 15 %.

Предложена модель расчета армированного слоя щебня в виде многослойной плиты на упругом основании с использованием технической теории изгиба и метода Бубнова-Галеркина, позволяющая теоретически рассчитать и обосновать эффективность использования различных видов геосинтетических материалов для армирования оснований дорожных покрытий из зернистых материалов. Модель основана на гипотезе о том, что армированный зернистый слой деформируется подобно пластине на упругом основании из-за механического соединения с георешеткой. Расчетная модель представляет собой многослойную пластину, состоящую из произвольного числа твердых однородных жестко соединенных между собой слоев. Экспериментально подтверждена возможность использования данной модели для расчета армированного зернистого основания дорожного покрытия. Результаты испытаний штампов показали удовлетворительное согласие с результатами теоретических исследований. Расхождение не превышало 15 %.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Table of Contents

  • The geogrid-reinforced gravel base pavement model
    • 1. Introduction
    • 2. Methods
      • 2.1. Theoretical solution
      • 2.2. Experiment
    • 3. Results and Discussion
    • 4. Conclusions

Usage statistics

stat Access count: 197
Last 30 days: 19
Detailed usage statistics