Details
Title | Исследование учебной мотивации студентов как фактора успешности обучения в ВУЗе: дипломная работа: 05.07.06 |
---|---|
Creators | Кузнецова Елена Эдуардовна |
Scientific adviser | Назаров Денис Александрович |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2016 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | учебная мотивация ; успешность обучения ; студенты ; motivation training ; success training ; students |
Document type | Specialist graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Specialist |
Speciality code (OKSO) | 05.07.06 |
Speciality group (OKSO) | 050000 - Образование и педагогика |
DOI | 10.18720/SPBPU/2/v16-1301 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | RU\SPSTU\edoc\33746 |
Record create date | 11/14/2016 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Целью исследования является: изучение зависимости учебной мотивации и успешности студентов. Выявление предпочтительного тип мотивации у студентов. Определено влияние мотивации достижения успеха или избегания неудач на степень успеваемости студентов. Определить влияние доминирующей мотивационной установки студентов на мотивацию достижения успеха в учебной деятельности.Студенты с высокой мотивацией достижения успеха, будут иметь большие успехи в учебе, чем студенты с мотивацией избегания неудач. При этом их мотивация на успех будет коррелировать с ценностями достижения развития социальной активности.
The aim of the study is: to study the dependence of educational motivation and success of students. to identify the preferred type of motivation among students. Influence motivation success or avoiding failure on the level of student performance. To determine the effect of dominant motivation aim at motivating students to achieve success in training activities. Students with high motivation success, will have great success in their studies than students with motivation to avoid mishaps. Their motivation to succeed will be correlated with the values of development of social activity.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 149
Last 30 days: 2