Details

Title: Социальная реклама как способ решения общественных проблем (ГИБДД МВД ГУ России по Санкт-Петербургу и Ленинградской области): бакалаврская работа: 42.03.01
Creators: Михайлова Ксения Игоревна
Scientific adviser: Башкарев Андрей Альбертович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: социальная реклама; безопасность дорожного движения; общество; social advertising; road safety; society
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 42.03.01
Speciality group (FGOS): 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-2022
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\35248

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная выпускная квалификационная работа посвящена изучению социальной рекламы как способа решения общественных проблем. В работе рассмотрены: понятие, виды, функции социальной рекламы. Проведен сравнительный анализ коммерческой, политической и социальной рекламы. Выявлены ее главные задачи и функции. Исследована социальная реклама ГИБДД МВД России. Предложена структура ГИБДД. Указаны аспекты, в которых выявлены сильные и слабые стороны социальной рекламы ГИБДД, потенциальные возможности и имеющиеся угрозы. Проанализирован процесс восприятия социальной рекламы ГИБДД аудиторией. Рассмотрены возможные варианты повышения эффективности социальной рекламы ГИБДД. Намечены пути решения и развития социальной рекламы в области безопасности дорожного движения.

This final qualification work is devoted to the study of social advertising as a way of solving social problems. The paper discusses: concept, types, functions, social advertising. Comparative analysis of commercial, political and social advertising. Identified its main goals and functions. Studied social advertising GIBDD MVD of Russia. The structure of the traffic police. These aspects, which revealed the strengths and weaknesses of social advertising, traffic police, potential and existing threats. Analyzed the process of perception of social advertising traffic audience. The possible options for enhancing the effectiveness of social advertising of the traffic police. The ways of solution and development of social advertising in the field of road safety.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 2776
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics