Details

Title Психологические аспекты боязни публичных выступлений у студентов языковых специальностей: бакалаврская работа: 45.03.02
Creators Сыромятникова Ирина Олеговна
Scientific adviser Володарская Елена Борисовна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2016
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects публичное выступление ; студенты языковых специальностей ; тревожность ; фобия ; public speaking ; linguistics students ; anxiety level ; phobia
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 45.03.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI 10.18720/SPBPU/2/v16-496
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\32260
Record create date 8/18/2016

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В работе исследованы причины страха публичных выступлений, изучен процесс преодоления боязни выступлений перед аудиторией. С целью более глубокого анализа предмета исследования дана сравнительная характеристика студентов языковых и неязыковых специальностей. В результате исследования были выявлены виды фобий и их влияние на публичные выступления студентов языковых специальностей, определен общий уровень тревожности. Кроме того, исследованы факторы, влияющие на успех публичных выступлений и указаны способы решения проблем при публичном выступлении студентов языковых специальностей.

The graduation work is dedicated to the study of psychological aspects of linguistics student's anxiety of public speaking. There is a study of causes of public speaking anxiety and of the process of overcoming this kind of fear. Besides that, there is a comparative analysis of linguistics students and economics students in order to take a closer look at this theme. For the purpose of problem analysis such methods were used in our work: questionnaire, testing and method of qualitative/quantitative analysis. As a result of this study, different kinds of phobias were elicited and their impact on public speaking of linguistics students. Also, general anxiety level was defined. Beyond that, factors relevant to success of public speaking were analyzed and methods of solving public speaking problems were stated.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 608 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics