Details

Title: Development of scaling strategy for online-courses on a global market: выпускная квалификационная работа магистра: 38.04.02 - Менеджмент ; 38.04.02_30 - Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа на иностранном языке)
Creators: Ilgunov Artur Vadimovich
Scientific adviser: Тихонов Дмитрий Владимирович
Other creators: Лукашевич Никита Сергеевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2018
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Интернет; образовательные технологии; стратегическое планирование; исследование рынков; онлайн обрразование; развитие бизнеса
LBC: 65.298с51-211-231
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: English
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Рецензия
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v18-4980
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\58247

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

The object of the study is the research of EdTech market in order to receive an in-depth understanding of the processes subjective to the industry as well as a conduction of comparison between Russian and Global market of online education, its penetration degree, investment amounts and prospective trends in the industry. The secondary objective is to retrieve the primary information regarding the attitude towards online learning and understanding of features a successful online course should include based on the opinion of the focus group. The main emphasis is made on segment-based in-depth description of online education industry with the desire to understand the processes that have an impact on the overall growth of online education as well as analysis of several case companies. Secondary sources of information were utilized to overview the possible approaches of scaling up strategy development thus, providing an understanding of how the process of scaling can be conducted and managed and what are the key steps of the desirable scale achievement. Based on the analysis of the history and present situation of markets, trends and experts’ opinions, theoretical framework and successful cases the goal of the study is the development of scaling up strategic plan for language ELearning case company. As a result, the strategic plan had been developed taking into consideration the key principles and steps of successful continuous development of an organization. The steps of the plan overview the process of expansion as a cohesive phenomenon with the inclusion of various company’s activities and department into the process of scaling. Certain recommendations in a form of step by step approach towards scaling were developed.

Данная магистерская работа посвящена исследованию Глобального и Российского рынков онлайн образования, уровню его проникновения, предстоящих тенденций, перспектив развития отрасли в прогнозе на пять лет и сопоставлении рыночной ситуации на сегодняшний день и за пять лет до этого. Объектом исследования является исследование рынка EdTech с целью получения глубокого понимания субъективных для отрасли процессов, а также проведения сравнения российского и мирового рынка онлайн-образования, степени его проникновения, объемов инвестиций и перспективных тенденций в отрасли. Вторичная цель состоит в том, чтобы получить информацию от первоисточников касаемо отношения к онлайн-обучению и понимания особенностей, которыми должен обладать успешный онлайн-курс на основе мнения фокус-группы. Основной акцент сделан на сегментном углубленном описании индустрии онлайн-образования с желанием понять процессы, влияющие на общий рост онлайн-образования, а также на анализе нескольких кейс-компаний. Вторичные источники информации использовались для обзора возможных подходов к разработке стратегий масштабирования, что позволило получить представление о том, каким образом можно осуществлять процесс масштабирования и управлять им и каковы ключевые этапы достижения желаемого масштаба. На основе анализа истории и современного состояния рынков, тенденций и мнений экспертов, теоретической базы и успешных кейсов, целью исследования является разработка стратегии масштабирования для онлайн проекта. В результате стратегический план был разработан с учетом основных принципов и шагов успешного, непрерывного развития организации. На этапах плана рассматривается процесс масштабирования и роста, как целостное явление с включением в процесс различных видов деятельности и подразделений компании. Были разработаны определенные рекомендации в виде поэтапного подхода к масштабированию.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 101
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics