Details

Title The influence of emotions on decision-making in B2C markets: выпускная квалификационная работа магистра: 38.04.02 - Менеджмент ; 38.04.02_30 - Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа на иностранном языке)
Creators Cheremushkina Valeria Vyacheslavovna
Scientific adviser Лукашевич Никита Сергеевич
Other creators Лукашевич Никита Сергеевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2018
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects Принятие решений; эмоции; процесс принятия решения о покупке; маркетинг; покупательское решение
UDC 519.816
LBC 88.571.4; 65.291.3
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language English
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
Links Отзыв руководителя; Рецензия
DOI 10.18720/SPBPU/2/v18-4993
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\58282
Record create date 11/28/2018

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

This master thesis is devoted to the study of the influence of emotions on the decision-making process in B2C markets. The subject of the study are the emotional states of a person who make a purchase or refuse to make a purchase. In this paper, is examined work on the effect of emotions on decision-making, attempts to take into account and analyze the emotional factor of decision-making. The main lines of reasoning of researchers taking into account the emotional component of consumer behavior are presented. As a result of the work, were identified emotions, which have the strongest influence on the decision to purchase, was assessed degree of their influence. The results of the influence of positive and negative emotions on purchasing decisions were revealed.

Данная магистерская работа посвящена исследованию влияния эмоций на процесс принятия решения о покупке на B2C рынках. Объектом исследования являются эмоциональные состояния человека, которые подталкивают или отводят его от совершения покупки. В данной работе были рассмотрены работы по теме влияния эмоций на принятие решений, попытки учета и анализа эмоционального фактора принятия решений. Приведены основные линии рассуждения исследователей, учитывающих эмоциональную составляющую покупательского поведения. В результате работы были определены эмоции, наиболее влияющие на принятие решения о покупке, оценена степень их влияния. Были выявлены результаты влияния положительных и отрицательных эмоций на покупательские решения.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 48 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics