Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Разработана гидромеханическая трансмиссия для автомобиля с полноприводной компоновкой. Расчетная мощность двигателя - 240 кВт. В состав трансмиссии входят комплексный гидротрансформатор, планетарная коробка передач, обеспечивающая пять передач вперед и одну назад, главная передача, межосевой и межколесный дифференциалы. Коробка передач, скомпонованная в одном картере с гидротрансформатором, имеет фланцевое соединение с межосевым дифференциалом. Трансмиссия имеет гидравлическое управление, предусмотрена блокировка гидротрансформатора. Выполнен синтез схемы коробки передач с двумя степенями свободы, с помощью специального софта получены дополнительные две передачи, путем включения в конструкцию двух фрикционных муфт, произведен ее кинематический расчет. Выполнен тяговый расчет автомобиля, определены тяговая и разгонная характеристики. Основные детали трансмиссии – зубчатые передачи, валы, подшипники, фрикционные элементы управления рассчитаны на прочность. Подшипники сателлитов рассчитаны на долговечность.
Developed hydromechanical transmission for the car with all-wheel drive layout. Engine rated power - 240 kW. The transmission includes a complex torque converter, a planetary gearbox that provides five gears forward and one back, the main gear, center and cross-axle differentials. The gearbox, arranged in one crankcase with a torque converter, has a flange connection with a center differential. The transmission has a hydraulic control, the lock-up of the torque converter is provided. A synthesis of the transmission scheme with two degrees of freedom has been carried out, with the help of special software, two additional gears have been obtained, by including two friction clutches in the design, and its kinematic calculation has been made. Car traction calculation is performed, traction and acceleration characteristics are determined. The main parts of the transmission - gears, shafts, bearings, friction controls designed for durability. The bearings of the satellites are designed for durability.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 74
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |