Details

Title: Внедрение информационной системы Opera Cloud в отеле So/Sofitel St. Petersburg: выпускная квалификационная работа бакалавра: 38.03.05 - Бизнес-информатика ; 38.03.05_01 - Архитектура предприятия
Creators: Терещенко Елизавета Денисовна
Scientific adviser: Силкина Галина Юрьевна
Other creators: Багаева Ирина Владимировна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: архитектура предприятия; бизнес-процессы; гостиничный бизнес; информационные системы; ит-проекты; облачные решения; внедрение; swot-анализ; enterprise architecture; business processes; hotel business; information systems; IT projects; opera cloud; cloud solutions; implementation; swot analysis
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 38.03.05
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: http://doi.org/10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-2089; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-2089-o.pdf; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-2089-a.pdf
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival

Allowed Actions: Read Download (1.9 Mb) You need Flash Player to read document

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования является отель SO/Sofitel. Целью выпускной квалификационной работы являлось внедрение информационной системы OPERA CLOUD в отеле SO/Sofitel St. Petersburg. В данной работе изложено обоснование внедрения системы OPERA CLOUD в отеле SO/Sofitel St. Petersburg, возникшей на этапе ребрендинга компании, когда потеря важной информации, ее поиск и взаимодействие с клиентами и партнерами часто приводили к финансовым потерям и ухудшениям отношений между клиентами и партнерами. Была необходимость проанализировать текущую работу компании, сделать сравнительный анализ до и после, для успешного внедрения системы, т.к. основной идеей выступает использование единой системы, которая максимально сможет покрыть все требования отеля SO/Sofitel St. Petersburg. На основе предоставленной отелем информации была проанализирована текущая система работы отделов бронирования, ресторанного обслуживания и хаускипинга. Экономические расчеты должны помочь сделать выводы о том, что решение о внедрении и все действия были выполнены правильным образом. Результаты внедрения OPERA CLOUD должны привести к слаженной и безопасной работе сотрудников компании SO/Sofitel St. Petersburg и правильному взаимодействию с клиентами и партнерами. Все бизнес-процессы внутри компании постепенно должны быть налажены с помощью OPERA CLOUD, позволить развиваться дальше и крепко удерживаться на рынке.

The object of the study is the hotel SO/Sofitel. The purpose of the paper was the implementation of the OPERA CLOUD information system at the hotel SO/Sofitel St. Petersburg. This paper outlines the rationale for the implementation of the OPERA CLOUD system at the SO/Sofitel St. Petersburg that arose during the rebranding stage of a company, when the loss of important information, its search and interaction with customers and partners often led to financial losses and deterioration of relations between customers and partners. There was a need to analyze the current work of the company, to make a comparative analysis before and after, for the successful implementation of the system, because The main idea is the use of a unified system that can best meet all the requirements of the hotel SO/Sofitel St. Petersburg. Based on the information provided by the hotel, the current system of work of the reservation, catering and housekeeping departments was analyzed. ntroduction of the information syste Economic calculations should help to conclude that the implementation decision and all actions were carried out correctly. The results of the implementation of OPERA CLOUD should lead to a smooth and safe work of SO/Sofitel St. Petersburg and the right interaction with customers and partners. All business processes within the company should gradually be adjusted with the help of OPERA CLOUD, allow them to develop further and firmly hold on the market.

Document access rights

Network User group Action
FL SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Document usage statistics

stat Document access count: 26
Last 30 days: 2
Detailed usage statistics