Details

Title: Оценка эффективности внедрения CRM-системы: выпускная квалификационная работа бакалавра: 38.03.05 - Бизнес-информатика ; 38.03.05_02 - Электронный бизнес
Creators: Михайлов Андрей Дмитриевич
Scientific adviser: Миролюбов Андрей Анатольевич
Other creators: Багаева Ирина Владимировна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: автоматизация; CRM-системы; консалтинг; внедрение; привлечение клиентов; оценка эффективности внедрения; automation; CRM; consulting; implementation; customer acquisition; evaluation of the effectiveness of implementation
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.05
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-2720
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\4308

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования является ООО “ПРОМ-ИНВЕСТ-АУДИТ”. Целью выпускной квалификационной работы является выбор CRM-решения для предприятия ООО “ПРОМ-ИНВЕСТ-АУДИТ” и оценка эффективности внедрения системы. Рассмотрены основы автоматизации бизнес-процессы, дано описание CRM-систем и представлена их классификация. На основе анализа деятельности и проблем в отделе продаж ООО “ПРОМ-ИНВЕСТ-АУДИТ”, выбрана наиболее подходящая по стоимости и функционалу CRM-система. Приведены показатели эффективности внедрения системы: качественные и количественные результаты, прямые и косвенные эффекты от внедрения. Рассчитаны показатели простой нормы прибыли, срока окупаемости и совокупной стоимости владения. Внедрение CRM-системы приведет к увеличению прибыли компании, вкупе с улучшением организационной среды.

The object of the research is LLC “PROM-INVEST-AUDIT”. The purpose of the final qualifying work is the choice of CRM-solutions for the company "PROM-INVEST-AUDIT” and evaluation of the effectiveness of the system implementation. The basics of business processes automation were considered, CRM systems were described and their classification was presented. Based on the analysis of activities and problems in the sales De-partment of LLC " PROM-INVEST-AUDIT”, the most suitable cost and functionality CRM-system was chosen. The performance indicators of the system implementation are given: qualitative and quantitative results, direct and indirect effects from the implementation. The indicators of simple rate of return, payback period and total cost of ownership are calculated. The introduction of CRM-system will increase the company's prof-it, coupled with the improvement of the organizational environment.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 115
Last 30 days: 5
Detailed usage statistics