Details

Title: Экспериментальное исследование зависимости прочностных характеристик асфальтобетона от температурного режима: выпускная квалификационная работа бакалавра: 08.03.01 - Строительство ; 08.03.01_12 - Мосты и транспортные тоннели
Creators: Телегина Милена Евгеньевна
Scientific adviser: Лазарев Юрий Георгиевич
Other creators: Новик Анатолий Николаевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: мосты; транспортные тоннели; автомобильные дороги; погодно-климатические факторы; щебеночно-мастичный асфальтобетон; температура дорожного покрытия; bridges; transport tunnels; roads; weather and climatic factors; crushed stone mastic asphalt; road surface temperature
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 08.03.01
Speciality group (FGOS): 080000 - Техника и технологии строительства
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-2770
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\1284

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной выпускной квалификационной работе представлен общий анализ научных работ в области водно-теплового режима дорожной конструкции и оценка эксплуатационного состояния автомобильных дорог РФ, также исследование зависимости температурного режима верхнего слоя покрытия дорожной одежды от природно-климатических факторов и состава асфальтобетонной смеси. Экспериментально определено влияние компонентов смеси, а именно введение в смесь никелинового шлака и шлакового щебня крупной фракции, на прочность при растяжении методом низкотемпературного растрескивания асфальтобетонных образцов (TSRST).

This final qualifying paper presents a general analysis of scientific work in the field of water-thermal regime of road construction and an assessment of the operational situation of highways of the Russian Federation. Moreover, in the work presented study of the dependence of the thermal mode of the top layer of the pavement coating on the climatic factors and the composition of the asphalt concrete mixture. The effect of the components of the mixture, namely the introduction of a mixture of nickel-slag and slag rubble of a large fraction to the tensile strength by the method of low-temperature cracking of asphalt concrete samples (TSRST), was experimentally determined.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • ПЗ стр 4-75

Usage statistics

stat Access count: 102
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics