Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Объектом исследования является ООО «Качественные продукты». Целью выпускной квалификационной работы является оценка эффективности инвестиций в разработку нового продукта ООО «Качественные продукты». В рамках выполнения выпускной квалификационной работы была произведена систематизация методов оценки эффективности инвестиций. Был произведен анализ финансово-хозяйственной деятельности предприятия, исследована ликвидность, финансовая устойчивость предприятия и выявлена необходимость осуществления инвестиций. Был разработан план инвестиций на осуществление НИОКР, которые позволят разработать новую рецептуру продукта и вывести его на рынок. Рассчитаны следующие показатели: чистая приведенная стоимость, рентабельность инвестиций и внутренняя норма доходности. Осуществление инвестиционного проекта, а именно переход новый вид продукции, сочетающий больше потребительских свойств, позволит наращивать выручку от продажи продукции более быстрыми темпами, чем рост ее себестоимости.
The object of the study is the LLC "Quality products". The purpose of the final qualification work is justification of investments in the development of new product of LLC "Quality products" enterprise. As part of the final qualification work, the methods of assessing the effectiveness of investments were systematized. The analysis of financial and economic activity of the enterprise was carried out, the financial stability and liquidity of the enterprise was investigated. There is an investment plan for R&D for developing a new formulation of the product and put it on the market. The following indicators are calculated: net present value, profitability index and internal rate of return. The implementation of the investment project, especially the replacement of a new type of product that combines more consumer properties, will increase revenue from the sale faster rate than its cost growing.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 59
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |