Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Магистерская диссертация посвящена анализу работоспособности подвески морского райзера. Анализ основан на оценке действующего напряжения в резиновых пластинах демпфирующих подушек подвески. Райзер представляет собой пропускную трубу, использующуюся при морской газо- и нефтедобыче, соединяющую устьевое оборудование с добывающей установкой. Райзер крепится к добывающей платформе при помощи подвески. От надежности работы данной конструкции зависит как сохранность самого райзера, так и работа добывающей платформы в целом, а также экологическая безопасность района добычи. Основными демпфирующими элементами рассматриваемой подвески являются резинометаллические подушки. В данной работе проведен анализ трех расчетных случаев с различным нагружением подвески в системе SolidWorks c применением нелинейного типа исследования. В тексте также приведены некоторые положения теории упругости и метода конечных элементов, являющиеся методологической основой данной работы.
Master's thesis is devoted to the analysis of the performance of the suspension of the sea riser. The analysis is based on the evaluation of the operating stress in the rubber plates of damping pads. Riser is a flow pipe used in offshore gas and oil production, connecting wellhead equipment with the mining plant. Riser is attached to the mining platform with a suspension. From the reliability of this design depends on both the safety of the riser, and the operation of the mining platform as a whole, as well as environmental safety of the mining area. The main damping elements of the suspension are rubber-metal cushions. In this paper, the analysis of three computational cases with different loading of the suspension in the SolidWorks system using a nonlinear type of study. The text also contains some provisions of the theory of elasticity and the finite element method, which are the methodological basis of this work.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 80
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |