Details

Title: Автомобильный дизельный двигатель мощностью 110 кВт: выпускная квалификационная работа бакалавра: 13.03.03 - Энергетическое машиностроение ; 13.03.03_04 - Двигатели внутреннего сгорания
Creators: Газетдинов Денис Маратович
Scientific adviser: Зайцев Алексей Борисович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт энергетики и транспортных систем
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: автомобильные двигатели; дизельные двигатели; легковые автомобили; automobile engines; diesel engines; cars
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 13.03.03
Speciality group (FGOS): 130000 - Электро- и теплоэнергетика
Links: http://doi.org/10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-3395; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-3395-z.zip; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-3395-o.pdf; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-3395-r.pdf; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-3395-a.pdf
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions: Read Download (2.3 Mb) You need Flash Player to read document

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В работе разработан автомобильный дизельный двигатель мощностью 110 кВт. Произведен расчет рабочего процесса двигателя по методу Гриневецкого-Мазинга, силы и моменты, возникающие в элементах двигателя, а также произведен анализ уравновешенности и выполнены расчеты прочности коленчатого вала, шатуна и поршневого пальца двигателя. Выполнен расчет основных элементов систем смазывания, охлаждения и пуска. Разработаны продольный и поперечный разрезы двигателя, схемы смазки, охлаждения и топливоподачи.

A marine diesel engine with a power of 110 kW has been developed in this work. The calculation of the engine's workflow according to the Grinevetsky-Masing method, The calculation of the forces and the moments occurring in the engine elements has been made, as well as the analysis of balance and calculations of the strength of the crankshaft, connecting rod and engine piston pin. The calculation of the main elements of the lubrication, cooling and starting systems has been performed. The longitudinal and transverse sections of the engine, lubrication and cooling and fuel supply schemes have been developed.

Document access rights

Network User group Action
FL SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Document usage statistics

stat Document access count: 29
Last 30 days: 3
Detailed usage statistics