Details

Title: Автомобильный бензиновый двигатель мощностью 130 кВт: выпускная квалификационная работа бакалавра: 13.03.03 - Энергетическое машиностроение ; 13.03.03_04 - Двигатели внутреннего сгорания
Creators: Калоев Тимур Эльбрусович
Scientific adviser: Румянцев Виктор Валентинович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт энергетики и транспортных систем
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: автомобильные двигатели; бензиновые двигатели; легковые двигатели; automobile engines; gasoline engines; passenger engines
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 13.03.03
Speciality group (FGOS): 130000 - Электро- и теплоэнергетика
Links: http://doi.org/10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-3428; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-3428-z.zip; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-3428-o.pdf; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-3428-r.pdf; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-3428-a.pdf
Rights: Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions: Read Download (3.0 Mb) You need Flash Player to read document

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Был разработан бензиновый двигатель мощностью 130 кВт. Произведен расчет рабочего процесса двигателя по методу Гриневецкого-Мазинга, сил и моментов, возникающих в элементах двигателя. Проведен анализ баланса двигателя и расчеты сопротивления коленчатого вала, шатуна и пальца поршня двигателя. Основные компоненты систем смазки, охлаждения и запуска также были рассчитаны. Были разработаны продольные и поперечные сечения двигателя, схема смазки, системы охлаждения, системы подачи топлива и сечение вдоль зубчатых колес.

A 130 kW gasoline engine was developed. The working process` calculation of the engine by the method of Grinevetsky-Mazing, forces and moments arising in the elements of the engine. The balance of the engine was analysed and the resistance of the crankshaft, connecting rod and engine piston pin were calculated. The main components of the lubrication, cooling and start-up systems have also been calculated. Longitudinal and cross-sections of the engine, lubrication scheme, cooling systems, fuel supply systems and cross-section along the gears were developed.

Document access rights

Network User group Action
FL SPbPU Local Network All Read Print Download
-> Internet All Read Print Download

Document usage statistics

stat Document access count: 36
Last 30 days: 5
Detailed usage statistics