Details

Title: Реализация интерактивного подхода в обучении иностранному языку как средство повышения эффективности образовательного процесса: выпускная квалификационная работа бакалавра: 45.03.02 - Лингвистика ; 45.03.02_01 - Теория и методика преподавания иностранных языков и культур
Creators: Бузинова Полина Игоревна
Scientific adviser: Александрова Дарья Сергеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: методика обучения; интерактивные технологии; иностранные языки; педагогика; процесс обучения; взаимодействие; коммуникативные навыки; teaching methods; interactive technologies; foreign languages; pedagogy; learning process; interaction; communication skills
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-484
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\692

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе изложена сущность интерактивного подхода в обучении иностранному языку. Даны общие понятия интерактивного подхода и сравнительная характеристика современных методов обучения. Изучены методы реализации интерактивного подхода. Разработан и проведен опытно-экспериментальный урок с целью доказательства эффективности применения интерактивного подхода в обучении иностранному языку.

In the given work the essence of the interactive approach to teaching a foreign language is stated. The general concepts of the interactive approach and the comparative characteristics of modern teaching methods are given. The methods of implementation of interactive learning methods are studied. Concrete program realization of the experimental lesson is developed in order to prove the effectiveness of the interactive approach to teaching a foreign language.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 156
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics