Details

Title: Двухконтурный турбореактивный двигатель с форсажной камерой тягой 78 кН: выпускная квалификационная работа бакалавра: 13.03.03 - Энергетическое машиностроение ; 13.03.03_03 - Авиационные двигатели и энергетические установки
Creators: Крупнов Дмитрий Игоревич
Scientific adviser: Капралов Владимир Михайлович
Other creators: Радик Стефан Васильевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт энергетики
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: авиационный двигатель; ТРДД; турбореактивный двигатель; турбореактивный двухконтурный дигатель; aircraft engine; jet engine; turbojet engine; turbofan engine; al-31f
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 13.03.03
Speciality group (FGOS): 130000 - Электро- и теплоэнергетика
Links: http://doi.org/10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-5460; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-5460-o.pdf; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-5460-a.pdf
Additionally: New arrival

Allowed Actions: Read You need Flash Player to read document

Group: Anonymous

Network: FL SPbPU Local Network

Annotation

В данной работе выполнено проектирование турбореактивного двух-контурного двигателя с форсажной камерой тягой 78 кН. В качестве прото-типа выбран ТРДДФ АЛ-31Ф. Выпускная квалификационная работа включает в себя введение, четыре главы и заключение. Кроме того, работа включает специальную часть, по-священная обзору и анализу литейных жаропрочных никелевых сплавов для элементов “горячей части” газотурбинных двигателей. В работе выполнены вариантный тепловой расчет, газодинамические расчеты компрессора, каме-ры сгорания и турбины, статический и вибрационный прочностные расчеты.

In this work, the design of a turbofan aircraft gas turbine engine with thrust of 78 kN was performed. AL-31F chosen as a prototype. Graduation qualifying work includes an introduction, four chapters and a conclusion. In addition, the work includes a special part devoted to the literature revive and analyzing heat resistant nickel alloys for hot part of aircraft engines. Explanatory note include variation thermal calculation, gas-dynamic calculation of the compressor, combustion chamber and turbine, static and vibrational strength calculations.

Document access rights

Network User group Action
-> FL SPbPU Local Network All Read
Internet All Read

Document usage statistics

stat Document access count: 20
Last 30 days: 4
Detailed usage statistics