Details

Title: Специфика развития социально-эмоционального интеллекта в процессе изучения иностранного языка: выпускная квалификационная работа бакалавра: 45.03.02 - Лингвистика ; 45.03.02_01 - Теория и методика преподавания иностранных языков и культур
Creators: Таланова Анастасия Дмитриевна
Scientific adviser: Валиева Фатима Ивановна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: социо-эмоциональный интеллект; обучение иностранному языку; социальные навыки; упражнения на говорение; внутриличностный аспект; межличностный аспект; social-emotional intelligence; foreign language teaching; social skills; speaking activities; personal competence; social competence
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: http://doi.org/10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-5783; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-5783-o.pdf; http://elib.spbstu.ru/dl/3/2019/vr/rev/vr19-5783-a.pdf

Allowed Actions: Read Download (1.2 Mb) You need Flash Player to read document

Group: Anonymous

Network: FL SPbPU Local Network

Annotation

В данной работе изложена специфика развития социо-эмоционального интеллекта студентов в ходе обучения иностранным языкам на примере упражнений на говорение. Данный феномен рассматривается на примере результатов опросов, нацеленных на выявление уровня социо-эмоционального интеллекта и степени развития его составляющих через упражнения на говорение. Выявлена направленность на развитие социальных навыков и недостаточное развитие компонентов внутри личностного аспекта социо-эмоционального интеллекта.

This research presents the specifics of the development of the Social-Emotional Intelligence in the process of foreign language studying on the basis of speaking activities. This concept is studied on the basis of the survey results aimed at the level of Social-Emotional Intelligence detection and the degree of its’ components development through the speaking activities in textbooks. The tendency of Social Skills’ development is revealed and the insufficient level of the personal aspect of Social-Emotional Intelligence is clearly recognized.

Document access rights

Network User group Action
-> FL SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet All Read Print Download

Document usage statistics

stat Document access count: 25
Last 30 days: 3
Detailed usage statistics