Details

Title: Специфика развития социально-эмоционального интеллекта в процессе изучения иностранного языка: выпускная квалификационная работа бакалавра: 45.03.02 - Лингвистика ; 45.03.02_01 - Теория и методика преподавания иностранных языков и культур
Creators: Таланова Анастасия Дмитриевна
Scientific adviser: Валиева Фатима Ивановна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: социо-эмоциональный интеллект; обучение иностранному языку; социальные навыки; упражнения на говорение; внутриличностный аспект; межличностный аспект; social-emotional intelligence; foreign language teaching; social skills; speaking activities; personal competence; social competence
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-5783
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\2829

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе изложена специфика развития социо-эмоционального интеллекта студентов в ходе обучения иностранным языкам на примере упражнений на говорение. Данный феномен рассматривается на примере результатов опросов, нацеленных на выявление уровня социо-эмоционального интеллекта и степени развития его составляющих через упражнения на говорение. Выявлена направленность на развитие социальных навыков и недостаточное развитие компонентов внутри личностного аспекта социо-эмоционального интеллекта.

This research presents the specifics of the development of the Social-Emotional Intelligence in the process of foreign language studying on the basis of speaking activities. This concept is studied on the basis of the survey results aimed at the level of Social-Emotional Intelligence detection and the degree of its’ components development through the speaking activities in textbooks. The tendency of Social Skills’ development is revealed and the insufficient level of the personal aspect of Social-Emotional Intelligence is clearly recognized.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 43
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics