Details

Title: Проектирование приложения для продажи телекоммуникационных услуг в соответствии со стандартами eTOM: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.05 «Бизнес-информатика» ; образовательная программа 38.04.05_02 «Бизнес-инжиниринг (международная образовательная программа)»
Creators: Цыба Дарина Владимировна
Scientific adviser: Ильяшенко Оксана Юрьевна
Other creators: Зотова Елизавета Александровна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Вычислительные машины электронные — Программы прикладные; телеком; etom фреймворк; door-to-door продажи; b2b сегмент; веб-приложение
UDC: 004.422.8:004.9
LBC: 65.386-211
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.05
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-1062
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\10750

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы магистра: «Проектирование приложения для продажи телекоммуникационных услуг в соответствии со стандартами eTOM». Целью исследования является повышение эффективности деятельности телекоммуникационной компании за счет автоматизации процессов door-to-door продаж телеком сервисов в B2B сегменте. Задачи исследования: - анализ процессов компании, относящихся к door-to-door продажам в соответствии с eTOM фреймворком, - анализ рынка программного обеспечения для поддержки door-to-door продаж, - проектирование планшетного веб-приложения для автоматизации процессов door-to-door продаж. Исследование выполнялось на базе российской корпорации, предоставляющей телекоммуникационные услуги. Методы исследования: Применялись методы классификации, сравнительный анализ, моделирование бизнес-процессов, методы управления проектами, архитектурное моделирование, моделирование данных. Основные результаты исследования: - проведен анализ процессов компании по door-to-door продажам; - обоснована необходимость автоматизации процессов door-to-door продаж с помощью планшетного приложения для повышения эффективности оказания телекоммуникационных услуг; - проведен сравнительный анализ представленных на рынке ПО для автоматизации door-to-door продаж; - разработан проект планшетного приложения в соответствии со стандартами eTOM; - обоснована экономическая эффективность внедрения приложения. Научная новизна заключается в разработке подхода для автоматизации door-to-door продаж в сфере телеком, которое поддерживает полный цикл взаимодействия с клиентом «в поле» и соответствует рекомендациям отраслевого фреймворка бизнес-процессов и приложений eTOM.

Theme of the Master graduate qualification paper: «Designing an application for the sales of telecom services with accordance to eTOM standards». The purpose of the study is increasing the efficiency of telecommunication company by automating door-to-door telecom services sales in the B2B segment. Tasks of the study: - analysis of company processes related to door-to-door sales in accordance with eTOM framework; - analysis of the software market for door-to-door sales support; - designing a web-based tablet application for door-to-door sales automation. The study is performed on the basis of Russian corporation that provides telecommunication services. Research methods: classification, comparative analysis, business process modeling, project management methods, architectural modeling, data modeling. The main results of the paper: - analysis of the company’s processes on door-to-door sales; - need for automation of door-to-door sales processes using a tablet web-application to increase the effectiveness of telecom services sales is justified; - comparative analysis of market of software for door-to-door sales automation conducted; -tablet application design in accordance with eTOM standards developed; - cost-effectiveness of application implementation is justified. The scientific novelty of the study lies in the development of an approach to automate sales in telecom sphere with support for full cycle of interaction with a client "in the field", corresponding to the recommendations of the standards in telecom sphere.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • INTRODUCTION
  • 1. SUBJECT FIELD SURVEY AND CASE-STUDY OVERVIEW: ADDRESSING B2B SALES TASKS AND ISSUES WITH REGARDS TO TELECOM OPERATORS
  • 1.1. Description of the research object - telecommunication company
  • 1.2. Peculiarities and problems in the sphere of B2B sales of telecommunication services
  • 1.3. The definition and the specifics of D2D sales
  • 1.4. The current implementation of D2D sales in the subject company and its assessment
  • 1.5. Statement of the necessity of an implementation of a new solution for performing D2D sales
  • 2. ETOM FRAMEWORK APPLICATION IN THE REENGINEERING OF THE BUSINESS-PROCESSES OF THE SALES OF TELECOM OPERATORS SERVICES
  • 2.1. ETOM standard description and purpose
  • 2.2. Business processes decomposition according to eTOM framework
  • 2.3. Study of the eTOM standard for recommendations on building business processes for the sale of telecommunications services
  • 2.4. Study of the eTOM application framework for recommendations on building application for the sale of telecommunications services
  • 2.5. Modeling of 'To-Be' business processes for D2D sales of telecom services
  • 3. MARKET STUDY OF THE SOFTWARE SOLUTIONS FOR ASSISTANCE IN SALES OF D2D PRODUCTS AND SERVICES
  • 4. THE DESIGN OF THE SOFTWARE APPLICATION FOR THE OPTIMIZATION OF BUSINESS-PROCESSES OF SALES OF D2D TELECOM SERVICES IN B2B SPHERE
  • 4.1. Project team overview and delivery methodology
  • 4.2. Functional requirement specification
  • 4.2.1. High-level requirements
  • 4.2.2. Functional requirements and assumptions
  • 4.3. Non-functional requirement specification
  • 4.4. Functional design specification
  • 4.4.1. Data model
  • 4.4.2. Pages overview
  • 4.4.3. Main page
  • 4.4.4. Work with leads list
  • 4.4.5. Work with activities list
  • 4.4.6. Search for leads and/or customers
  • 4.4.7. View customer details
  • 4.4.8. View lead details
  • 4.4.9. View activity details
  • 4.4.10. Create order
  • 4.4.11. View service catalog and fill the cart
  • 4.4.12. Service configuration
  • 4.4.13. Work with shopping cart
  • 4.4.14. Cancel order
  • 4.4.15. Create activity
  • 4.4.16. Save order and customer
  • 4.5. D2D Design to functional requirements tracing
  • 4.6. Economic efficiency from D2D application implementation
  • CONCLUSION
  • REFERENCES
  • PUBLICATIONS
  • APPENDIX A
  • APPENDIX B

Usage statistics

stat Access count: 4
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics