Детальная информация

Название: Особенности дистрибуции и логистики в компании CEVITAL: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_26 «Международный бизнес (международная образовательная программа)»
Авторы: Мешехат Хамза
Научный руководитель: Хватова Татьяна Юрьевна
Другие авторы: Меркулов Виктор Игоревич
Организация: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Выходные сведения: Санкт-Петербург, 2020
Коллекция: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Тематика: распределение; стратегия ртм; стратегии распределения; сила продаж; логистика; материальные ресурсы; эффективность; маркетинг; расходы на распределение; оптимизация; молочные продукты; агропродукты; анализ; distribution; rtm strategy; distribution strategies; sales force; logistics; material resources; efficiency; marketing; costs of distribution; optimization; dairy food; agro-food; analysis
Тип документа: Выпускная квалификационная работа бакалавра
Тип файла: PDF
Язык: Русский
Уровень высшего образования: Бакалавриат
Код специальности ФГОС: 38.03.02
Группа специальностей ФГОС: 380000 - Экономика и управление
Ссылки: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-3489
Права доступа: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Ключ записи: ru\spstu\vkr\11200

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

Тема выпускной квалификационной работы бакалавра: «Стратегические альянсы, анализ их влияния на бизнес компании». Целью работы заключается в том, чтобы проанализировать, были ли стратегические альянсы выгодны для основного бизнеса Microsoft, и представить предложения по новым альянсам, которые могут быть рассмотрены Задачи работы: - Раскрыть теоретические аспекты стратегических альянсов и инструменты, которые могут быть использованы для обеспечения их успеха. - Определить типы стратегических альянсов. - Проанализировать причины, по которым компании вступают в стратегические альянсы на материалах Microsoft Corporation Методы: Применялись общенаучные методы исследования: контентный и сравнительный анализ, метод аналогий, а также специфические методы исследования, в частности, методы организационного проектирования. Основные результаты работы: - Доказательство того, что стратегические альянсы оказали значительное влияние на успех компании Microsoft. - Предложение новых возможностей для увеличения их снижающихся продаж ОС Windows - Предложение нового стратегического альянса между облачными поставщиками. - Обоснование потенциальных преимуществ альянса между облачными вендорами для повышения их прибыльности и доли рынка - Оценка финансового влияния стратегических начальных затрат на формирование стратегического альянса с другими облачными вендорами Практическая значимость работы определяется перспективой вовлечения в стратегический альянс с другими облачными вендорами для формирования общего облака в интересах заказчика и повышения прибыльности.

The title of the bachelor graduate qualification work: “Strategic alliances, an analysis of their impact on the company’s business”. The aim of the graduate qualification work is to analyze whether strategic alliances have been beneficial to Microsoft’s core business and provide a proposal for new alliances they can consider Tasks of the graduate qualification work: - Explain the theoretical aspects of strategic alliances and tools that can be utilized to ensure their success. - Define and identify the types of strategic alliances. - Analyzing the reasons as to why companies engage in strategic alliances - Study the business operations of a company by analyzing the financial impact of license agreements that they currently have and propose viable solutions to their business needs The graduate qualification work was carried out on the basis Microsoft company Methods: General scientific research methods were used: content and comparative analysis, the method of analogies, as well as specific research methods depending on the specifics of the study, for example, SWOT analysis, PESTEL analysis, Porter’s 5 forces analysis, forecasting, Future values calculations, market efficiency calculation, data collection and processing, infographics etc. The main results of the graduate qualification work: - Proof that strategic alliances have had a significant impact on the success of Microsoft Company. - Offering new avenues to increase their declining Windows OS sales - Proposal of a new strategic alliance to between cloud vendors. - Justification of the potential benefits of an alliance between cloud vendors to increase their profitability and market share - Evaluation of financial impact of strategic initial cost of forming a strategic alliance with other cloud vendors - Development of the basic structure of alliance formed by cloud vendors The practical significance of the work is determined by the prospect of engaging in a strategic alliance with other cloud vendors to form a Common cloud for the benefit of the customer and to increase profitability.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все Прочитать Печать
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ Прочитать Печать
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • INTRODUCTION
  • 1 . THEORETICAL ASPECTS OF DISTRIBUTION
    • 1.1 History,definition of distribution, its functions and modes
    • Historical evolution of the concept of distribution
    • Definition of distribution
    • Determination of the role and importance of the distribution:
      • The importance of distribution:
      • The role of distribution:
    • The functions of distribution:
    • The different modes of distribution
      • Direct distribution
      • Indirect distribution
    • 1.2 Distribution strategies
      • Routes-to-Market (RTM) strategy
        • The stages of setting up an RTM project
          • The Census:
          • Development of the census form:
    • 1.3 The choice of a distribution strategy
    • distribution support channels and tools
      • The different types of distribution channels
    • 1.4 Factors influencing distribution
      • The sales force
      • Merchandising
  • 2 .PRACTICAL ASPECTS OF DISTRIBUTION OF AGRI-FOOD COMPANY ON THE EXAMPLE OF THE COMPANY JSC “CEVITAL”
    • 2.1 History and company charachteristics of CEVITAL
    • Missions and objectives of Cevital
    • the objectives targeted by CEVITAL can be presented as follows:
    • key success factors
    • Activities:
      • Production capacities
    • Yogurt sector
      • The product:
      • Customers:
      • main competitors:
      • Product policy:
      • Capacity for innovation
      • Quality control
      • Customers, suppliers and competitors of cevital agroindustry
        • Customers:
        • Suppliers:
        • Competitors:
    • Cevital Agri-industry customer satisfaction and loyalty
      • Customer satisfaction Cevital Agri-industry
      • Loyalty strategy of Cevital Agri-industry
      • Customer loyalty programs therefore recognize the following objectives:
    • 2.2 Internal and external environmental analysis
      • external environment analysis :
      • Internal environmental analysis
  • 3 .THE CONSTITUENTS OF THE DISTRIBUTION STRATEGY OF NEARBY (ROUTE TO MARKET) ON THE EXAMPLE OF CEVITAL JSC
    • 3.1 The constituents of the distribution strategy of nearby (Route to Market):
      • Field evaluation:
      • Consumer survey:
    • The package service and model definition:
      • Characteristics of Merchandising:
      • The options of the sales and distribution systems:
        • Sales by truck:
        • Telephone sales and distribution:
      • Simulation of the P&L and decision making:
    • 3.2 Test and deployment:
      • Validation - Adjustment: Before the test,
      • Deployment:
        • Implementation
        • Deployment
    • The logistics structure
      • The infrastructure
      • The organization of the warehouse:
      • Storage air
      • Key indicators:
        • Measuring capacity:
        • The occupancy rate:
        • Measuring profitability:
    • Human resources:
      • The sales force:
      • The logistics team:
      • the back office:
    • Material resources
      • Trucks:
      • HHT (Hand held terminal):
      • Information system (SAP, Q4T):
      • Price policy :
    • Optimization of the model
      • The initial distribution model
        • System diagnostics:
        • Development opportunities:
      • The optimized distribution model
        • Service package:
        • Optimization of distribution costs:
        • Optimization of timing:
        • Optimization of truck loading:
    • 3.3 Economic efficiency of the RTM system ,:
      • 1.Initial system
      • 3.3.1 Optimized system:
    • 3.4 Analysis of the results
      • Achievements
        • The results obtained:
        • Execution:
        • Resources:
      • Findings:
    • Improvement of the optimized system:
  • CONCLUSION
  • REFERENCES
  • APPENDIX 1
  • APPENDIX 2
  • APPENDIX 3

Статистика использования

stat Количество обращений: 7
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика