Details

Title: Разработка комплекса мероприятий по совершенствованию маркетинговой деятельности предприятия: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_01 «Бизнес-администрирование»
Creators: Сташкевич Юлия Сергеевна
Scientific adviser: Журавлева Ольга Сергеевна
Other creators: Измайлов Максим Кириллович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: маркетинговая деятельность; анализ; реклама; цена; номенклатура продуктов; marketing; activity; analysis; advertising; price; product range
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-3572
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\11218

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы бакалавра: “Разработка комплекса мероприятий по совершенствованию маркетинговой деятельности предприятия”. Целью работы является анализ деятельности ООО «БиАйЭйТехнолоджиз» и разработка рекомендаций по совершенствованию ее маркетинговой деятельности. Задачи работы: − проведение анализа маркетинговой деятельности компании; − разработка мероприятий по совершенствованию маркетинговой деятельности; − оценка экономической эффективности предложенных мероприятий. Работа выполнялась на материалах открытой бухгалтерской отчетности компании ООО «БиАйЭй-Технолоджиз». Методы: Применялись общенаучные методы исследования: контентный и сравнительный анализ, метод аналогий, а также специфические методы исследования, в частности, методы орг. проектирования и оценки инвестиционной привлекательности проектов. Основные результаты работы: − обоснована экономическая целесообразность и организационно-техническая возможность разработки новых продуктов; − разработан комплекс мероприятий по реорганизации маркетинговой системы предприятия; − разработан комплекс мероприятий по совершенствованию рекламной деятельности предприятия; − разработан комплекс мероприятий по совершенствованию ценовой политики предприятия. Практическая значимость работы определяется возможностью реализации на практике предложенных автором мероприятий по совершенствованию маркетинговой деятельности на предприятии ООО «БиАйЭй-Технолоджиз».

The title of the bachelor graduate qualification work: "Development of a set of measures to improve the marketing activities of the enterprise”. The aim of the graduate qualification work is to analyze the activities of «BIA Technologies» and develop recommendations for improving its marketing activities in order to increase its competitiveness and financial stability. Tasks of the graduate qualification work: − analysis of the marketing activities of the company; − development of measures to improve marketing activities; − assessment of the economic effectiveness of the proposed activities. The graduate qualification work was carried out on the basis: open accounting statements of the company Methods: General scientific research methods were used: content and comparative analysis, the method of analogies, as well as specific research methods, in particular, methods of organizational design and evaluation of investment attractiveness of projects. The main results of the graduate qualification work: − substantiated economic feasibility and organizational and technical ability to develop new products; − a set of measures has been developed to reorganize the marketing system of the enterprise; − a set of measures has been developed to improve the advertising activities of the enterprise; − a set of measures has been developed to improve the pricing policy of the enterprise. The practical significance of the work is determined by the possibility of implementing in practice the measures proposed by the author to improve marketing activities at the company "BIA Technologies".

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 80
Last 30 days: 7
Detailed usage statistics