Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Объектом разработки является частотно-регулируемый электропривод переменного тока. Цель работы: разработать электропривод, обеспечивающий постоянную скорость двигателя в пределах 3000 об/мин, обеспечить плавность пуска электропривода. В выпускной квалификационной работе был сделан расчет ленты ленточного конвейера с последующим выбором мощности приводного двигателя. Расчеты параметров двигателя по схемам замещения и построение естественной и механической характеристик. Осуществлен выбор преобразователя частоты по номинальной мощности асинхронной машины. Рассчитаны кинематическая схема электропривода и моменты инерции системы привод-конвейер с целью расчета тормозного резистора и выбора тормозного модуля. Применялся метод компьютерного моделирования исследования переходных процессов в режимах работы электропривода. Выпускная квалификационная работа выполняется в тестовом редакторе Microsoft Word 2010 на листах формата А4; с использованием среды графического программирования Simulink на основе MATLAB R2017b, MathCAD 15.
The object of development is a variable frequency AC drive. Purpose of work: to develop an electric drive that provides a constant engine speed within 3000 rpm, to ensure smooth start-up of the electric drive. In the final qualifying work, the calculation of the belt of the conveyor belt was made with the subsequent selection of the power of the drive motor. Calculations of engine parameters according to equivalent circuits and the construction of natural and mechanical characteristics. A frequency converter has been selected for the rated power of an asynchronous machine. The kinematic diagram of the electric drive and the moments of inertia of the drive-conveyor system are calculated in order to calculate the braking resistor and select the braking module. The method of computer simulation of the study of transients in the modes of operation of the electric drive was used. Final qualification work is performed in the test editor of Microsoft Word 2010 on sheets of A4 format; using the Simulink graphical programming environment based on MATLAB R2017b, MathCAD 15.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 13
Last 30 days: 3 Detailed usage statistics |