Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Развитие навыков общения со сверстниками у детей младшего дошкольного возраста»Целью дипломной работы является разработка и апробация коррекционной программы, направленной на развитие навыка общения со сверстниками у детей младшего дошкольного возраста.Решались следующие задачи:1. Анализ научно-теоретических основ изучения развития навыков общения у детей младшего дошкольного возраста.2. Изучение особенностей развития коммуникативных навыков у детей младшего дошкольного возраста.3. Разработка и апробация комплексной программы, направленной на развитие навыка общения у детей младшего дошкольного возраста. 4. Сравнительная диагностика уровня развития коммуникативных навыков у детей младшего дошкольного возраста после проведения коррекционной программы.Методами и методиками исследования являются:1. Карта наблюдения (Е.О. Смирнова, В.М. Холмогорова)2. Метод проблемных ситуаций (Е.О. Смирнова, В.М. Холмогорова)3. Метод специально созданных ситуаций (Н.А.Зорина)Исследование проводилось на базе Центра раннего развития ребенка ГБДОУ No115/89 Невского района Санкт-Петербурга. Результатом исследования стала констатация факта,повышения показателей коммуникативных навыков у младших дошкольников, после проведения коррекционной программы.
Topic of the final qualifying work: "Development of communication skills with peers in children of younger preschool age"The purpose of the thesis is to develop and test a correctional program aimed at developing the ability to communicate with peers in children of younger preschool age.The following tasks were solved:1. Analysis of the scientific and theoretical foundations of studying the development of communication skills in children of younger preschool age.2. Study of features of development of communication skills in children of younger preschool age.3. Development and testing of a comprehensive program aimed at developing communication skills in preschool children. 4. Comparative diagnostics of the level of development of communication skills in children of younger preschool age after the correctional program.The research methods and techniques are:1. Map of observation (E. O. Smirnova and V. M. holmogorova)2. The method of problematic situations (E. O. Smirnova and V. M. holmogorova)3. Method of specially created situations (N. A. Zorina)The study was conducted on the basis Of the center for early child development of GBDOU No115 / 89 of the Nevsky district of Saint Petersburg. The result of the study was a statement of the fact that the indicators of communication skills in younger preschoolers increased after the correctional program.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 20
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |